Nieuws

Bekijk alle nieuwsberichten


    ‘Loonkosten ecommerce moeten omlaag;’ zegt Kris Peeters.

    Federaal minister van Werk, Economie en Consumentenzaken Kris Peeters vindt dat de loonkosten voor de ecommerce-sector verlaagd moeten worden, hij wilt vooral een lastenverlaging voor nachtwerk bekomen. Hierdoor zou België beter de concurrentie met onze buurlanden kunnen aangaan. Mede zou nachtwerk vele e-commerce jobs creëren.

    Lees meer

    Takeaway.com naar de beurs

    Takeaway gaat op vrijdag 30 september naar de beurs. De prijs per aandeel wordt geschat tussen de 20,50 en 26,50 euro. Hiermee zou de marktwaarde uitkomen tussen de 904 en 1,1 miljard euro.

    Met de beursgang, wil CEO Jitse Groen 175 miljoen euro uit de markt halen, dit om internationale groeit e stimuleren. 

    Lees meer

Pers

Bekijk alle persberichten


    Online shopping zit in de lift: 10 procent meer gespendeerd online

    Brussel, 14 september 2016 – Online shopping blijft groeien! Belgen gaven in de periode april tot juni maar liefst 2,2 miljard euro uit online. De grootste groeier dit kwartaal was voeding, een categorie waarvan het online aandeel met 175 procent gestegen is tegenover het tweede kwartaal van 2015. De online bestedingen in deze categorie zijn met 65 miljoen euro in Q2 2016 misschien nog vrij beperkt, maar er was wel een groei van 41 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.

     

    Lees meer

    Belgische e-commerce breekt records: bijna 2,3 miljard euro uitgegeven tijdens het eerste kwartaal van 2016

    Brussel, 8 juni 2016 – We starten het jaar met alweer een nieuw record voor het online shoppen: de Belgische consument spendeert 2,3 miljard euro online gedurende het eerste kwartaal van 2016. Dat is een stijging van maar liefst 9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral de categorieën Toys, Consumer Electronics en Media & Entertainment kunnen een mooie groei voorleggen in aantal online aankopen in vergelijking met het eerste kwartaal van 2015. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.

    Lees meer
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Videokanaal

Bekijk alle video's
BeCommerce 10th anniversary