Nieuws

Bekijk alle nieuwsberichten


    Alibaba meer waard dan Amazon

    In de strijd tussen de twee dominante e-commercespelers - het Amerikaanse Amazon en het Chinese Alibaba geven beleggers althans voorlopig het momentum aan die laatste. Alibaba, dat sinds eind 2014 noteert in New York, was na de opening dinsdag plots meer waard dan Amazon, dat noteert op de techbeurs Nasdaq. 

    Lees meer

    Bpost neemt Radial over

    Bpost heeft de firma Radial overgenomen, een aanbieder van logistieke en technische geïntegreerde omnichannel-oplossingen gericht op e-commerce, met centrale maatschappelijke zetel in King of Prussia (USA). Volgens de bepalingen van het akkoord verwerft Bpost 100 % van de aandelen van Radial voor een bedrijfswaarde van 820 miljoen Amerikaanse dollar. De transactie moet tegen het einde van het laatste kwartaal van 2017 rond zijn. Bpost: “De overname is gebaseerd op de service, expertise en omvang van Radial inzake e-commerce waardoor Bpost zijn klanten in Europa en Noord-Amerika een geavanceerde en grensoverschrijdende dienstverlening kan aanbieden.”

    Lees meer

Pers

Bekijk alle persberichten


    Hoe bescherm je jezelf tegen oplichting op online verkoopssites?

    Brussel, 16 oktober 2017 – Een consument op twee vertrouwt op het BeCommerce label om veilig online te shoppen. BeCommerce, de Belgische vereniging van webwinkels en digital commerce spelers, herinnert – na publicatie van het jaarlijks rapport van de Economische Inspectie – dat het belangrijk is te controleren of een webshop houder is van het BeCommerce label voordat u aankopen doet. Het label is de garantie van de bescherming van de consument. In geval van niet-naleving van het reglement door de houder van het label kan de consument een klacht indienen bij BeCommerce. Zo ontving de vereniging 368 klachten van januari tot september 2017. 

    Lees meer

    Online bestedingen stijgen in de eerste 6 maanden van 2017 met 10% naar 4,9 miljard euro

    Brussel, 7 september 2017 – Tijdens het eerste semester van 2017 werd er al 10 procent meer online gespendeerd dan in dezelfde periode vorig jaar. Vooral in bepaalde categorieën kopen Belgen steeds vaker online. In de categorie ‘computer en accessoires” bijvoorbeeld zien we maar liefst een stijging van 31 procent in online uitgaven tegenover hetzelfde semester vorig jaar. Dit brengt het aandeel van alle uitgaven die online gebeuren in deze categorie op 23 procent. Dit blijkt duidelijk uit de meest recente cijfers van BeCommerce Market Monitor.

    Lees meer
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Videokanaal

Bekijk alle video's
BeCommerce Kick Off Summit 25.01.2017