Nieuws

Bekijk alle nieuwsberichten


    New proposal for a Regulation on ePrivacy: pros and cons for ecommerce

    Ecommerce Europe believes that a review of the ePrivacy Directive was needed in order to make this legislation fit for the future of online retail. However, in Ecommerce Europe’s opinion, the European Commission’s Proposal for a Regulation on Privacy and Electronic Communications represents a missed opportunity to bring more clarity in the rules on consent for cookies and to further simplify rules on unsolicited marketing communications.

    Lees meer

    Samenwerking tussen Bpost en Carrefour

    Carrefour retail groep gaat samenwerken met het Bringr platform van Bpost voor afleveringen (zulke leveringen zijn nu al mogelijk via de service Bpost Combo). Het lanceert in 16 winkels een levering aan huis test, door particuliere chauffeurs, voor online bestellingen. Carrefour wilt ook in 2017 honderd nieuwe afhaalpunten openen voor klanten die winkelen via het web. Het heeft er momenteel 84. Tot slot, in samenwerking met bpost, wil hij het geografische gebied van leveringen aan huis uitbreiden, momenteel is dit beperkt tot een derde van de Belgische gezinnen.

    Lees meer

Pers

Bekijk alle persberichten


    New proposal for a Regulation on ePrivacy: pros and cons for ecommerce

    Ecommerce Europe believes that a review of the ePrivacy Directive was needed in order to make this legislation fit for the future of online retail. However, in Ecommerce Europe’s opinion, the European Commission’s Proposal for a Regulation on Privacy and Electronic Communications represents a missed opportunity to bring more clarity in the rules on consent for cookies and to further simplify rules on unsolicited marketing communications.

    Lees meer

    E-commerce stijgt harder dan ooit tijdens eindejaarsperiode

    Omzet van 2,2 miljard euro goed voor bijna kwart van jaaromzet e-commerce sector

    Brussel, 9 januari 2017 - Uit een onderzoek van BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars, blijkt dat de Belgische online handelaars een omzet van 2,2 miljard euro hebben behaald tijdens de eindejaarperiode, ofwel 24,3% van hun totale jaaromzet. Schoonheidsproducten, eten en drinken en modeartikelen vormen de top 3 van de meest begeerde producten online. De wintersolden lijken ook af te stevenen op een succes. Vooral tweedehands- en zoekertjeswebsites doen gouden zaken na de kerstperiode. Meer en meer mensen verkopen hun ongewenste kerstpakjes op deze sites.

    Lees meer
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Videokanaal

Bekijk alle video's
BeCommerce Label