Nieuws

Bekijk alle nieuwsberichten


    Herbestemming van goederen via online veiling

    -

    Online veilinghuizen Troostwijk Auctions en BVA Auctions zijn gefusioneerd tot TBAuctions. Troostwijk blijft zich zoals tevoren toeleggen op bedrijven terwijl de focus van BVA Auctions op consumenten en small business blijft liggen.

    Lees meer

    Fast data vs. big data

    -

    De hoeveelheid data die we vandaag de dag genereren is enorm. Big data analyses zijn reeds jaren gangbaar, maar nu is er een andere analyse-trend in opmars: fast data. Fast data is specifieke, real-time informatie die snel beschikbaar is en dus meteen geïnterpreteerd kan worden. Het laat toe om conclusies te trekken uit en in te spelen op het gedrag van mensen. Fast data komt net als big data of andere soorten gegevens van diverse bronnen. Dikwijls wordt deze soort data vergaard in een message-queue. De data wordt dan doorgestuurd naar een analysetool waar een diepte-analyse gebeurt. De message-queue laat tevens toe de data real-time te gebruiken door apps die kunnen ingaan op de datastroom die door de queue gaat. De verzamelde gegevens kunnen dus meteen worden ingezet. Bij big data gaat het daarentegen om enorme hoeveelheden gegevens die je niet steeds direct of specifiek nodig hebt. Big data wordt over de jaren heen verzameld en is dus veel accurater.

    Lees meer

Persberichten

Bekijk alle persberichten van BeCommerce


    Sinterklaas koopt speelgoed steeds vaker online

    -

    Brussel, 8 november 2018 - Over een kleine maand brengt de Sint traditioneel opnieuw cadeautjes. Onderzoek van BeCommerce, de Belgische vereniging van webshops, toont aan dat hij daarvoor steeds vaker online gaat shoppen. BeCommerce merkt niet enkel een forse stijging in het aantal kopers dat zijn of haar speelgoed online koopt, ook het gemiddelde uitgegeven bedrag is enorm toegenomen. Zo gaf het doorsnee Belgisch gezin vorig jaar gemiddeld € 113 euro uit aan speelgoed. In de eerste helft van 2018 gaf de Belg zelfs 58% meer uit aan speelgoed dan dezelfde periode vorig jaar. „De Belg vindt steeds vaker zijn weg naar de webshop. Speelgoed is één van de productcategorieën die over de jaren heen enorm populair is geworden. Traditioneel doen de laatste drie maanden van het jaar het op vlak van speelgoed nog beter dan gemiddeld. We verwachten dat 1 op 4 Belgische gezinnen zijn Sinterklaasspeelgoed dit jaar online zal aankopen“, verduidelijkt Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce.

    Lees meer
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Videokanaal

Bekijk alle video's
Testimonials BeCommerce Mobile Summit 2018