Marktonderzoeken

Marktonderzoeken

Hieronder vindt u al onze (periodieke) onderzoeken over online ontwikkelingen. 

Enkele van onderstaande rapporten zijn exclusief beschikbaar voor leden en business partners van BeCommerce. Om deze te downloaden, dient u ingelogd te zijn.

Heeft u geen inloggegevens? Word lid van BeCommerce en profiteer ook van alle andere voordelen!

 

BeCommerce Markt Monitor

De BeCommerce Markt Monitor (BCMM) is hét benchmarkonderzoek naar online consumentenbestedingen in België en wordt ieder kwartaal uitgevoerd. Het doel van het BeCommerce Markt Monitor onderzoek is het leveren van periodieke informatie over de totale online thuiswinkelmarkt, specifieke segmenten voor online consumentenbestedingen en informatie over de Belgische online koper.

Bekijk de infographic of log in en download het rapport!
 

Beshopping100

Het doel van de BeShopping100 is om een jaarlijkse analyse te maken van de Belgische Top 100 webshops geranschikt op relevantie. In de 4de editie hebben we een overzicht gemaakt van 150 webshops in plaats van 100 en 50 cross-border webshops ten opzichte van 25 in de edities van de vorige jaren. De hoofdvraag die we beantwoorden is: 'Waar kopen Belgische online shoppers'?
Om deze vraag te beantwoorden, is er een analyse uitgevoerd van B2C retail exclusief reizen, financieel & verzekeringen. Deze totale Belgische B2C online retail vertegenwoordigt een omzet van 4,2 miljard euro in 2016-2017.

Meer info & bestellen