Voordelen

Voordelen

  1. Vertrouwen en het BeCommerce Trustmark: Consumentenvertrouwen is cruciaal en ons label draagt daartoe bij. Om ons vertrouwenskeurmerk te mogen gebruiken, moet de webshop door een certificeringsproces gaan uitgevoerd door een onafhankelijk auditbureau, Bureau Veritas. Bureau Veritas kijkt jouw webshop na op een 40-tal punten. Zodra je het certificatieproces succesvol hebt doorlopen, kan je webshop zowel het BeCommerce als het Ecommerce Europe vertrouwenskeurmerk dragen. Daarnaast hebben wij een voordelige prijs kunnen onderhandelen voor onze leden die interesse hebben in een rating- en review systeem. Verder voeren wij tweemaal jaarlijks een gratis pentest uit zodat je beschermd blijft tegen hacking en phishing. Zowel het BeCommerce als het Ecommerce Europe vertrouwenskeurmerk genereren extra consumentenvertrouwen en kunnen bijdragen aan extra conversie en bijgevolg extra omzet.
  2. Research & Data: We voorzien onze leden regelmatig van facts en figures. De BeCommerce Market Monitor biedt inzichten in consumentenuitgaven in de Belgische e-commerce. In deze studie van ongeveer 70 pagina’s wordt duidelijk weergegeven wat de trends en evoluties zijn in het Belgische e-commerce landschap, en dit per kwartaal. Je kan hier zien wie er online koopt, hoe ze aankopen, de verschillende analyses per sector, de verschillende betalingswijzen, enz. Bovenop de BeCommerce Market Monitor publiceert BeCommerce ook de BeCommerce Shopping100. Dit is een top 100 van webshops waar de Belgische consumenten het vaakst online shoppen, inclusief de top 25 beste cross-border webshops. 
  3. Networking Events: Elk jaar organiseren we verschillende terugkerende events rond onderwerpen zoals Logistics, Mobile en Cross-Border. Verschillende ondernemingen delen hier hun business cases, CEO’s debatteren over relevante topics en de aanwezigen kunnen hierover discussiëren tijdens de netwerkmomenten tussendoor. De BeCommerce Awards is onze jaarlijkse wedstrijd waarbij buitengewone webshops prestigieuze prijzen kunnen winnen. De wedstrijd brengt de belangrijkste e-commerce spelers op de Belgische markt bijeen.
  4. Dispute Resolution: Wij voorzien een onafhankelijk ADR-mechanisme voor e-commerce consumenten in België waarbij we klachten doorverwijzen naar de webshop in kwestie of naar de verantwoordelijke ombudsman.
  5. Regulatory & Governmental Affairs: Wij bieden onze leden juridische bijstand en houden hen up-to-date wat betreft nieuwe ontwikkelingen in e-commerce. Samen met Ecommerce Europe verdedigen wij de belangen van e-commerce zowel op Europees als op nationaal en regionaal niveau. Ecommerce Europe houdt constant de vinger aan de pols bij de Europese Commissie en kan altijd invloed uitoefenen op nieuwe voorstellen die e-commerce zouden kunnen beïnvloeden.

Testimonials leden