Nieuws

BeCommerce B2B Summit - Sioen Industries

According to Belgian Cowboys, Belgium is number 5 B2B ecommerce country with 47% penetration following the number 1 U.S. (64%), number 2 The Netherlands (52%), number 3 U.K. (50%) and number 4 Germany (47%). Because of this special position and a very deep market wish, BeCommerce will organize for the first time the BeCommerce B2B Summit on 26.04.2017. 

Lees meer

Deliveroo for business

Deliveroo het snelgroeiende on-demand food delivery bedrijf, heeft in België sinds September een omzetgroei van maar liefst 84% genoteerd voor maaltijden die op kantoor besteld worden.

Lees meer

Coolblue beste webwinkel van Nederland

Elektronicashop Coolblue heeft de Shopping Award van Beste Webwinkel in handen gekregen. In 2012 en 2013 kregen ze de prijs ook al toegewezen. De jury vindt dat Coolblue zich inzet op omzet-en personeelsgroei en hiermee tevreden klanten en winst boekt. Het bedrijf werkt ook op een indrukwekkende manier samen met leveranciers, waaronder Apple.

Lees meer

Kleding.nl rolt Fashiola nu ook uit in Belgiƫ

De kleding zoekmachine Fashiola is recent in België van start gegaan. Dit platform maakt het mogelijk om kledij, schoenen en accessoires van Belgische en internationale online shops te doorbladeren, zoals ASOS, Zalando, de Bijenkorf enzovoort. Fashiola is de internationale merknaam van de Nederlandse zoekmachine Kleding.nl. Het platform is inmiddels al in 14 landen actief.

Lees meer

Nieuwe e-commercemanager voor Van de Velde

Martine Baarschers wordt de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers werkte al bij SuperTrash als internationale e-commercemanager en daarvoor was ze aan de slag bij WE Fashion. Het voorbije jaar was ze ook even werkzaam bij le Champion en Deli XL. Vande Velde hoopt om samen met Baarschers meer in te zetten op lincherie.nl.

Lees meer

eBay versnelt bezorging

eBay biedt verkopers de mogelijkheid om de levertermijn van een product te garanderen met het nieuwe bezorgprogramma ‘Guaranteed Delivery’. Indien het pakket later zou aankomen dan gepland, kan de koper een tegoedbon krijgen. eBay trapt deze zomer af met het programma, dat voor 20 miljoen producten beschikbaar wordt, zonder extra kosten voor de koper.

Lees meer

Instagram wordt webwinkel

Instagram breidt zijn activiteiten uit in zijn app. Verschillende bedrijven kunnen binnenkort artikelen aanbieden via Instagram Shopping, met name kledij, juwelen en cosmetische producten. Instagram Shopping is geen apart onderdeel van Instagram en wordt al sinds november 2016 uitgetest. Retailers hebben de mogelijkheid om foto’s te plaatsen in de app. Met de tap to view-knop (linksbeneden) kan een gebruiker zien hoeveel het product kost en hoe hij het kan bestellen. Instagram gelooft in de inspiratiegestuurde e-commerce.

Lees meer

6 tips om webdesign-flaters te vermijden

Webshops draaien niet enkel op wat je verkoopt, maar ook hoe je verkoopt. Met deze handige tips vermijd je flaters bij het vormgeven van je webshop en sta je al een streepje voor.

Lees meer

Consument shopt specifieker

Wanner het op online shoppen aankomt, zoeken consumenten steeds specifieker om precies dat te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Retailers en producenten kunnen de consument helpen met de zoektocht en profiteren door hun onlinesales op te krikken. Volgens Clemmentijn Treinen, Industry Head Purely Online Players bij Google, kopen consumenten steeds meer online. De zoekresultaten zijn dan ook veel gerichter geworden om hun vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Lees meer

LVMH heeft plannen voor een exclusieve webshop

LVMH plant in mei de opening van een e-commerce website genaamd Le Bon Marché. Met deze nieuwe webwinkel wilt LVMH alle zijn luxueuze merken zoals Louis Vuitton, Christian Dior en Marc Jacobs een plaats geven in de online wereld van luxegoederen. ’s Werelds grootste luxe retailer krijgt zo de kans om rechtstreeks te concurreren met online platformen zoals Matches Fashion, Farfetch en Net-a-Porter.

Lees meer