Nieuws

New proposal for a Regulation on ePrivacy: pros and cons for ecommerce

Ecommerce Europe believes that a review of the ePrivacy Directive was needed in order to make this legislation fit for the future of online retail. However, in Ecommerce Europe’s opinion, the European Commission’s Proposal for a Regulation on Privacy and Electronic Communications represents a missed opportunity to bring more clarity in the rules on consent for cookies and to further simplify rules on unsolicited marketing communications.

Lees meer

Samenwerking tussen Bpost en Carrefour

Carrefour retail groep gaat samenwerken met het Bringr platform van Bpost voor afleveringen (zulke leveringen zijn nu al mogelijk via de service Bpost Combo). Het lanceert in 16 winkels een levering aan huis test, door particuliere chauffeurs, voor online bestellingen. Carrefour wilt ook in 2017 honderd nieuwe afhaalpunten openen voor klanten die winkelen via het web. Het heeft er momenteel 84. Tot slot, in samenwerking met bpost, wil hij het geografische gebied van leveringen aan huis uitbreiden, momenteel is dit beperkt tot een derde van de Belgische gezinnen.

Lees meer

Brico en Plan-it gaan herstructureren

Sinds begin 2017 raakte bekend dat Brico en Plan-It een herstructurering gaan doorvoeren. Het gaat om een toekomstgerichte investering in de dynamisering van het bedrijf dat nog steeds wilt inspelen op het DIY-landschap in België. General Manager Dieter Struye liet opmerken dat er in 4 groeiassen wordt geïnvesteerd.

Lees meer

Media Markt haalt sterke groei dankzij multichannelklanten

De online omzet van Media Saturn nam tijdens de Kerstperiode met 25% toe. Het grootste deel van die omzet is toe te wijzen aan klanten die online kopen en in de gewone, fysieke winkel komen afhalen. Dat is af te lezen uit een marktupdate van moederbedrijf Metro Group over het laatste kwartaal van het jaar.

Lees meer

Ardennes-Etape voegt zich bij de groep Novasol

Ardennes-Etape is sinds 3 oktober 2016 lid van Novasol, de Deense leider in verhuur van vakantiehuizen in Europa. Ardennes-Etape wilt haar merk meer promoten naar een Europese klantenring toe, om zo meer visibiliteit en reserveringen te creëren.

Lees meer

Vizions by Zalando

Zalando is bezig met de ontwikkeling van een eigen videodienst. De e-retailer heeft bij het Duitse merkenregister hun nieuwe merk ‘Vizions by Zalando’ aangemeld. Deze registratie wijst erop dat het bedrijf plaats wilt maken voor video-streaming in de toekomst.

Lees meer

Alibaba in zee met containerreus Maersk

De Chinese internetgigant Alibaba sluit een deal af met het Deense Maersk. Deze alliantie zorgt ervoor dat klanten bij Alibaba nu ook ruimte kunnen boeken op Maersks schepen. De Antwerpse haven, waar al verschillende jaren expediteurs bezig zijn, houden hun hart vast.

Lees meer

Sterkste retail stijgers hebben digitale focus

Marketingbureau WPP publiceerde zijn BrandZ Most Valuable Global Retail Brands Top 25. De lijst bevat de succesvolste retailmerken die voor een bepaald bedrag gewaardeerd worden. Amazon prijkt als nummer 1 op de lijst met 98,9 miljoen dollar. 2de sterkste stijger is Alibaba, dat met 26 procent daalt in zijn waardering naar 49,3 miljoen dollar. Op de derde plaats staat Home Depot met 36,4 miljoen dollar.

Lees meer

E-commerce eurogebied groeit 10 %

Digitale retailbestedingen stegen met maar liefst 10,5% in de hele EU. Zelfs in niet-eurolanden groeiden de e-commerceuitgaven met ongeveer 17,8 %. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het statistiekbureau van de Europese Unie, Eurostat.

Lees meer

E-commerce stijgt harder dan ooit tijdens eindejaarsperiode

Omzet van 2,2 miljard euro goed voor bijna kwart van jaaromzet e-commerce sector

Brussel, 9 januari 2017 - Uit een onderzoek van BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars, blijkt dat de Belgische online handelaars een omzet van 2,2 miljard euro hebben behaald tijdens de eindejaarperiode, ofwel 24,3% van hun totale jaaromzet. Schoonheidsproducten, eten en drinken en modeartikelen vormen de top 3 van de meest begeerde producten online. De wintersolden lijken ook af te stevenen op een succes. Vooral tweedehands- en zoekertjeswebsites doen gouden zaken na de kerstperiode. Meer en meer mensen verkopen hun ongewenste kerstpakjes op deze sites.

Lees meer