Nieuws

Cross-border commercial items: taxable from the 1st cent

In mid-December 2017 the EU finance ministers agreed to phase out the privileged position of the national postal administrations and the existing tax exemption limit for cross-border commercial items (mostly €22) by the end of 2020.

Lees meer

H&M meest bezochte kledingswebshop wereldwijd

Online marketingbedrijf SEMrush heeft haar jaarlijkse e-commerce rapport gepubliceerd. Onderdeel van het rapport is een lijst met de vijftig drukst bezochte webshops van modebedrijven wereldwijd. H&M komt dit jaar als winnaar uit de bus, op de voet gevolg door Asos en Zara.

Lees meer

Belgische spoorwegen willen stiptheid verbeteren met slimme horloges en smartphones

De spoorwegmaatschappij zoekt in totaal 13500 smartphones, 7000 tablets en 6000 horloges. De leverancier moet ook het onderhoud en de reparatie verzorgen. Ook moet er software komen om al deze hardware te beheren. Met de digitale middelen wil NMBS de stiptheid verbeteren. De tablets worden onder meer uitgerust met een werkrooster. Met de smartphones kan reisinformatie worden opgezocht.

Lees meer

DHL Express opent officieel nieuwe ‘Brussels Hub’

De nieuwe hub van 36.500m2 (inclusief kantoren) verviervoudigt bijna de capaciteit van DHL Express in Brussel en creëert 200 nieuwe jobs. Er werken vandaag reeds 1.200 mensen op de hub, op een totaal van bijna 5.000 DHL medewerkers in België. Op volle capaciteit kunnen de twee automatische sorteersystemen van de hub tot 42.000 pakjes per uur verwerken.

Lees meer

BNP Paribas Fortis Private Equity investeert in Outspot

De investeringsmaatschappij BNP Paribas Fortis Private Equity neemt een minderheidsbelang in Outspot, de allereerste aanbieder van online groepsaankopen in België. Deze samenwerking stelt het Oost-Vlaamse e-commercebedrijf in staat om verder te professionaliseren en het aanbod en de internationale activiteiten verder uit te bouwen.

Lees meer

Carrefour snijdt in verzendingskosten online boodschappen

Carrefour rekent klanten vanaf nu minder aan voor de thuislevering van online boodschappen, en duikt zo onder de prijzen van de concurrentie. De kosten voor de voorbereiding en thuislevering van online bestellingen worden met een derde verlaagd.

Lees meer

Walmart vs. Amazon

Zelfs Walmart, het grootste winkel­bedrijf ter wereld, zou wel eens het slachtoffer kunnen worden van de opkomst van e-commerce. Het aandeel van de Amerikaanse gigant kreeg een opdoffer van ruim 10 procent, en ging er nog eens meer dan 2 procent vanaf.

Lees meer

Frans warenhuis Monoprix wil online schoenenwinkel Sarenza overnemen

Distributieketen Monoprix, een filiaal van de Franse groep Casino, is exclusieve onderhandelingen gestart om de Franse online schoenenketen Sarenza over te nemen. Met deze operatie, waarvan het bedrag niet werd vrijgegeven, wil Monoprix “zijn aanbod aanvullen” en zich nog meer op de markt van de onlineverkoop te positioneren.

Lees meer

Brusselse start-up bereidt virtueel pashokje voor

De Brusselse start-up Treedy's is al sinds 2015 gespecialiseerd in 3D-scanning en ontwikkelde recent een procedé om in een handomdraai iemands 3D-avatar te creëren. Op die manier zou het mogelijk moeten zijn dat klanten een kledingstuk virtueel passen zodat ook online aankopen meteen juist zitten.

Lees meer

Bpost breidt netwerk van ophaalpunten sterk uit

Bpost breidt het bestaande netwerk van 1300 bpost pick-up punten sterk uit. Met een totaal van 2300 afhaalpunten biedt bpost naar eigen zeggen het grootste afhaalnetwerk in België om online bestelde pakjes af te halen of terug te sturen.

Lees meer