Nieuws

Webshop Ondernemer

Een succesvolle webshop uitbouwen (B2B of B2C)? Dit is mogelijk dankzij de samenwerking tussen BeCommerce en Syntra West.  Na jaren van twijfel zit de elektronische handel in België op het goede spoor. Meer professionaliteit, meer bezoekers en meer belangstelling van de overheid voor de beveiliging van online transacties. En vooral stijgende groeicijfers.

Lees meer

Online winkelen beter voor de gezondheid

Mensen die online winkelen kopen vaker gezondere voeding, dan mensen die gaan shoppen in de fysieke winkels. Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Gent. Professor Maggie Geuens haalt aan dat wie naar de fysieke winkel gaat het moeilijker vindt om ‘neen’ te zeggen tegen bepaalde producten. Producten fysiek zien maakt het veel tastbaarder en aantrekkelijker om ze te stoppen in de winkelkar. Wie online zijn aankopen doet ziet enkel productfoto’s, waardoor de afstand vergroot . Online winkelen is dus positief voor de gezondheid.

Lees meer

Nieuwe Duitse e-commerceregelgeving voor webshops

In Duitsland zijn een aantal veranderingen doorgevoerd voor wie er op de e-commercemarkt actief is met een webshop: er zijn nieuwe regels van kracht rond het oplossen van conflicten. De Europese Commissie heeft natuurlijk al een online platform opgericht voor een alternatieve geschillenbeslechting in Europa. De EU-richtlijn is de grondslag voor de wetgeving, die dan door de Europese lidstaten vertaald wordt naar de nationale wetgeving. Wie vanuit België actief is en cross-border activiteiten verricht naar Duitsland, kan de nieuwe regels rond het oplossen van conflicten bekijken in de Verbraucherstreitbeilegungsgesetz (VSBG).

Lees meer

Online betalen via Messaging Bots is een boost voor commercial commerce

Ingenico introduceert een nieuwe manier voor merken om meer interactie te creëren met consumenten en hen producten te verkopen. Het is een nieuw kanaal genaamd ‘Messaging Bots’ dat simpel te gebruiken is, in het meeste gebruikte messaging platform van de consument zoals Facebook messenger, Skype…. Het voordeel van de online betaling in de messaging-app is dat er een volledige e-commerce interactie kan worden uitgevoerd. De consument leert via deze weg het initiële product kennen en kan meteen betalen zonder de messaging omgeving te verlaten.

Lees meer

ShopWeDo introduceert Stock Sharing

Het Belgisch fulfilmentbedrijf ShopWeDo heeft een nieuwe innovatie gecreëerd, genaamd ‘Stock Sharing’. Het bedrijf uit Mechelen herbergt momenteel al de logistiek voor 70 Belgische webshops die bij hun aangesloten zijn. Door het nieuwe concept wil ShopWeDo alle voorraad die in hun magazijn ligt beschikbaar maken voor alle webshops die met hun platform werken. Tegenwoordig werken al verschillende webshops met elkaar samen en de nieuwe ‘Stock Sharing’ moet dit sneller en efficiënter laten verlopen.

Lees meer

De ecocheque als online betaalmiddel

De ecocheque is sinds enkele maanden al een online betaaloplossing, maar heeft de cheque nog een plaats in de webshop als hij toch dreigt afgeschaft te worden? Het stemmoment rond de ecocheque zou op 21 maart plaatsvinden en is dus nog niet afgeschreven. De online handelaars kunnen met de ecocheques een extra betaalmethode aanbieden voor hun productaanbod, maar dit staat momenteel nog niet op punt.

Lees meer

Orange Pro Payment

Orange en Ingenico Payment Services bundelen hun krachten voor een nieuwe betaaloplossing die toelaat om overal betalingen te incasseren. Benodigdheden? Een kaartlezer, smartphone en een internetverbinding. Dit nieuwe systeem heet ‘Orange Pro Payment’, waarbij je een eenvoudige oplossing op zak hebt voor mobiele betalingen. Zo’n oplossing is vooral handig voor handelaars, standhouders op beurzen of dienstverleners die vaak onderweg zijn. E-commerce handelaars of dienstenleveranciers kunnen ook gemakkelijk en efficiënt gebruikmaken van deze dienst, terwijl ze hun online bestellingen laten leveren en een betaling achteraf accepteren. 

Lees meer

Chocolade en bloemen ook bij online shoppers populair als Valentijnscadeau

Brussel, 14 februari 2017- Het is Valentijn, en dat is niet alleen te merken in het straatbeeld, maar ook bij de online webwinkels van België. Uit onderzoek blijkt dat de verkoop van geschenken op het internet vlak voor Valentijn een duidelijke piek kent. Ook gespecialiseerde datingwebsites zijn drukbezocht in de periode rond 14 februari.

Lees meer

Belgische B2C e-commerce is sterkste Europese groeier in 2016

Belgische B2C e-commerce is sterkste Europese groeier in 2016

Brexit is een rem, maar B2B biedt opportuniteiten

Brussel, 8 februari 2017 – 2016 wordt een recordjaar voor e-commerce in België, waarbij een recordomzet van meer dan 9 miljard euro verwacht wordt. De online omzet zou zo met 13,4% stijgen ten opzichte van 2015 waarmee we landen als Frankrijk (+9,4%), Duitsland (+10,5%), Nederland (+11,8%) en zelfs het VK (+10,1%) achter ons laten. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce, Ecommerce Foundation en E-commerce Europe toen zij een onderzoek voerden naar e-commerce in België en Europa.

Lees meer

Nike blijft in de Kempen

Het Amerikaanse bedrijf Nike breidt zijn vestiging uit in Ham, provincie Limburg. Het bedrijf bouwt binnenkort een bijkomend magazijn en creëert daarmee vele nieuwe jobs. De huidige 25 hectare die Nike momenteel bezit laat grote containers aankomen, waar werknemers de orders uitladen en vervolgens opsturen naar nieuwe bestemmingen. Steeds meer e-commerceleveringen blijken ook bij Nike Ham, Laakdal en Herentals te passeren, terwijl de grotere logistieke spelers zoals Zalando en bol.com liever Nederland of Duitsland verkiezen voor hun logistiek.

Lees meer