Nieuws

2018, een bewogen jaar voor Bpost


In 2018 daalde het brievenvolume, leverden nieuwe activiteiten een zwakke winstbijdrage op, waren er verschillende operationele problemen en daalde de beurswaarde van Bpost sterk. Daarenboven daalde ook de brutobedrijfswinst (ebitda) en nettowinst van Bpost met een vijfde.

Radial, het Amerikaanse e-commercebedrijf dat eind 2017 door Bpost overgenomen werd, draait operationeel goed, maar op commercieel vlak moet het volledig heropgestart worden.

Bpost verwacht dat Radial tegen 2022 zeker 100 miljoen dollar per jaar bijdraagt aan de ebitda. In de toekomst zou Koen Van Gerven, CEO van Bpost, het model van Radial ook naar Europa willen kopiëren.

Naast de slechte werking van Radial, zorgden ook het weghalen van 3.000 rode postbussen en klachten over dienstverlening en communicatie voor problemen bij Bpost.

Wat betreft het brievenvolume, dat wil Bpost opvangen door vanaf 1 januari 2020 opnieuw een onderscheid te maken tussen prioritaire en niet-prioritaire brieven.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#21 NL

Veepee (voormalige Vente-Exclusive.com) uitgeroepen tot beste Belgische webshop tijdens 14de BeCommerce Awards

Duurzaamheid hoog op agenda bij awarduitreiking

Brussel, 16 mei 2019 - Vanavond heeft BeCommerce, de Belgische vereniging voor de e-commerce, voor de veertiende keer de BeCommerce Awards uitgereikt aan de beste webshops die actief zijn in België. Grote winnaar onder de 40 webwinkels die zich dit jaar inschreven was Veepee, dat de prestigieuze BeCommerce Award 2019 in de wacht sleepte.

Lees meer

Colruyt levert nu ook online bestelde boodschappen aan huis

Collect & Go, de online winkel van Colruyt, start in vijf gemeenten ten oosten van Brussel met thuisleveringen. Klanten betalen hiervoor 15 euro service- en leveringskosten en krijgen hun boodschappen de dag na hun bestelling geleverd.

Lees meer

Uber mist beursstart in New York volledig

Uber startte met een beginkoers van 42 dollar, een waardeverlies van bijna 7%, aangezien de introductieprijs voor beleggers die vooraf ingetekend hadden 45 euro bedroeg.

Lees meer

De gewoonten van de Belgische online koper

Volgens een studie van de Ecommerce Foundation over de Belgische gewoonten, zijn de top 3 e-tailers in België: bol.com, coolblue en amazon (amazon.fr, amazon.com en amazon.de). Ook Apple, Vanden Borre en MediaMarkt staan in de top 10.

Lees meer

Lidl wil zijn fietsdienst uitbreiden

Lidl levert al een half jaar boodschappen per fiets aan huis in Gent. Aangezien deze dienst een groot succes is, kiest Lidl ervoor om zijn proefproject “Lidl Simpl” uit te breiden.

Lees meer

De nieuwe Amazon Go winkel aanvaardt cash geld

Amazon Go opent zijn twaalfde winkel in New York. Amazon is de eerste westerse retailer die een cashless fysieke winkelformule aanbiedt.

Lees meer

E-commerce is een trend die door Belgen van alle leeftijden wordt aanvaard

Volgens de e-commerce specialisten van SQLI België zijn de Belgen niet langer bang om online te kopen. De studie van de Ecommerce Foundation suggereert dat de omzet van de Belgische e-commerce in 2019 14 miljard euro zou moeten bedragen, 4 miljard meer dan vorig jaar.

Lees meer

Nieuwigheden van Google

Na Microsoft en Facebook, organiseerde ook Google zijn conferentie voor ontwikkelaars. Dit zijn de voorgestelde nieuwigheden:

Lees meer

Waze en retailers slaan handen in elkaar

Na de vaststelling dat veel Fransen op zoek gingen naar retailers in de buurt via Waze, hebben Leclerc, Carrefour en Auchan tests uitgevoerd in samenwerking met de mobiliteitsapp.

Lees meer

← Terug naar het overzicht