Nieuws

Amazon: weer een stap in de richting van CO2-neutraliteit


Rivian, een Amerikaanse start-up, kreeg een bestelling van 700 miljoen dollar voor 100.000 elektrische bestelwagens voor Amazon. De e-commercegigant wil deze stap zetten om enerzijds CO²-neutraal te worden tegen 2040 en anderzijds onafhankelijker te worden van UPS, FedEx en US Post.

Dankzij deze investering kan Amazon op grote schaal gebruik maken van elektrische bestelwagens en kan het zijn ecologische doelstelling 10 jaar voor het klimaatakkoord van Parijs bereiken.

Rivian is niet het enige bedrijf waar Amazon een bestelling heeft geplaatst. Er zijn 20.000 bestelwagens besteld bij Mercedes-Benz en 2.000 bij Spartaan. Deze voertuigen zullen niet door Amazon zelf worden gebruikt, maar zullen worden verhuurd aan bedrijven die een leveringsbedrijf willen ontwikkelen.

In de toekomst zou Amazon hetzelfde willen doen met elektrische auto's. Het Amerikaanse bedrijf zou op dat moment ongeveer 130.000 bestelwagens bezitten, vergeleken met UPS die er 120.000 heeft en FedEx die er 100.000 heeft.

In Duitsland, in de regio Hamburg, is Amazon al begonnen met de samenwerking met onderaannemers voor de pakketbezorging om de afhankelijkheid te verminderen ten opzichte van grote bezorgingsbedrijven zoals DPD, DHL, etc.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#41 NL

PayPal: eerste buitenlandse betaalplatform in China

Het eerste buitenlandse betaalplatform in China is het Amerikaanse bedrijf, PayPal. PayPal heeft hiervoor wel een belang van 70% moeten nemen in GoPay. 

Lees meer

Grootste Coolblue van België staat in Gent

De grootste Coolblue-winkel van België bevindt zich op dit moment in Oostakker (Gent). Dankzij een fysieke winkel, wil Coolblue meer klanten aantrekken en hen en een betere service bieden.

Lees meer

Daniel Zhang, nieuwe CEO van Alibaba, staat in voor de verdere groei van het bedrijf

Daniel Zhang volgt Jack Ma op als nieuwe CEO van Alibaba.

Lees meer

Chinese armoede ebt langzaamaan weg dankzij internet en e-commerce

Internet en e-commerce vormen voor veel Chinese boeren een uitweg.

Lees meer

Retourtermijn van 100 dagen bij MediaMarkt

MediaMarkt Nederland heeft besloten om de retourtermijn van 30 dagen op te trekken naar 100 dagen. Uit een studie van de Universiteit van Texas uit 2016 bleek namelijk dat hoe langer de retourtermijn is, hoe kleiner het retourpercentage is.

Lees meer

Melding laat Instagram-gebruikers weten wanneer merk nieuw product lanceert

Instagram gaat in samenwerking met twintig Amerikaanse bedrijven, waaronder Adidas, Highsnobiety, Chinatown Market, Revolve en Huda Beauty een meldingsysteem ontwikkelen dat gebruikers op de hoogte stelt wanneer een merk een nieuw product op de markt brengt.

Lees meer

Primark groeit sterk in België

In 2009 opende de Britse modediscounter, Primark, zijn eerste winkel in België (Luik). Ondertussen heeft Primark al zeven winkels in België: twee in Brussel, een in Antwerpen, Hasselt, Gent, Luik en Charleroi. Hier wordt in Bergen in 2020 nog een achtste winkel aan toegevoegd.

Lees meer

Colruyt raakt niet in paniek met de komst van Jumbo in België

Het management van de Groep Colruyt heeft bevestigd dat de Belgische retailer niet van plan is om winkels te openen in Nederland, ondanks de opening van drie winkels van de Nederlandse retailer Jumbo in België.

Lees meer

Het online bierplatform, Beerwulf, gaat in het Verenigd Koninkrijk een abonnementsysteem testen

Beerwulf, het online bierplatform, zal een abonnementssysteem testen voor een selectie van speciale Engelse bieren. De eerste tests zullen worden uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, maar zullen ook in andere Europese landen plaatsvinden.

Lees meer

← Terug naar het overzicht