Nieuws

Belg besteedt 1 op de 7 euro’s online


Belgische consumenten kochten in het tweede kwartaal van 2015 voor 1,97 miljard euro online. Daarmee is de online markt verantwoordelijk voor 14% van de uitgaven, ofwel 1 op de 7 euro’s.

Deze cijfers gaf de BeCommerce Market Monitor Q2 weer, een onderzoek van GfK, mede mogelijk gemaakt door PostNL, Google en Worldline. Net als in het eerste kwartaal, omvatte het online kanaal 14 % van de totale Belgische consumentenbestedingen. Dit wil zeggen dat van april tot en met juni 2015 in totaal 6,7 miljoen Belgen vanaf 15 jaar een product of dienst online kochten. Dat staat gelijk aan 73 % van de bevolking. Het gemiddelde bedrag per aankoop lag op 103 euro.

Wat betreft device, blijft de desktop het populairste, de tablet wint een belang van bijna 10%, enkel de aankopen via smartphone blijven een beetje achterlopen.

Als de cijfers zo blijven stijgen, zullen er tot 2020 jaarlijks ongeveer 5000 nieuwe webshops starten in België. 

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...

← Terug naar het overzicht