Nieuws

Colruyt raakt niet in paniek met de komst van Jumbo in België


Het management van de Groep Colruyt heeft bevestigd dat de Belgische retailer niet van plan is om winkels te openen in Nederland, ondanks de opening van drie winkels van de Nederlandse retailer Jumbo in België.

Marc Hofman, COO van Colruyt, legt uit dat de Nederlandse markt al verzadigd genoeg is met Albert Heijn, Jumbo, Aldi, Lidl en enkele andere kleine spelers.

Hij beweert echter dat het niet uitgesloten is dat Colruyt de grens overgaat om reclame te maken voor haar merken om aan te tonen dat Colruyt haar belofte van de laagste prijs zal nakomen.

Jumbo, die in Nederland bekend staat voor de garantie van dezelfde belofte, had al eerder aangekondigd dat hij geen prijzenoorlog met de Belgische detailhandelaar wilde beginnen.

Colruyt, dat dus duidelijk besloten heeft om niet toe te treden tot de Nederlandse markt, zet haar expansie in Frankrijk voort met de opening van 5 tot 7 winkels en heeft plannen om in 2021 een nieuw regionaal knooppunt in Nancy en een distributiecentrum nabij Dole te openen.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#41 NL

PayPal: eerste buitenlandse betaalplatform in China

Het eerste buitenlandse betaalplatform in China is het Amerikaanse bedrijf, PayPal. PayPal heeft hiervoor wel een belang van 70% moeten nemen in GoPay. 

Lees meer

Grootste Coolblue van België staat in Gent

De grootste Coolblue-winkel van België bevindt zich op dit moment in Oostakker (Gent). Dankzij een fysieke winkel, wil Coolblue meer klanten aantrekken en hen en een betere service bieden.

Lees meer

Daniel Zhang, nieuwe CEO van Alibaba, staat in voor de verdere groei van het bedrijf

Daniel Zhang volgt Jack Ma op als nieuwe CEO van Alibaba.

Lees meer

Chinese armoede ebt langzaamaan weg dankzij internet en e-commerce

Internet en e-commerce vormen voor veel Chinese boeren een uitweg.

Lees meer

Retourtermijn van 100 dagen bij MediaMarkt

MediaMarkt Nederland heeft besloten om de retourtermijn van 30 dagen op te trekken naar 100 dagen. Uit een studie van de Universiteit van Texas uit 2016 bleek namelijk dat hoe langer de retourtermijn is, hoe kleiner het retourpercentage is.

Lees meer

Melding laat Instagram-gebruikers weten wanneer merk nieuw product lanceert

Instagram gaat in samenwerking met twintig Amerikaanse bedrijven, waaronder Adidas, Highsnobiety, Chinatown Market, Revolve en Huda Beauty een meldingsysteem ontwikkelen dat gebruikers op de hoogte stelt wanneer een merk een nieuw product op de markt brengt.

Lees meer

Primark groeit sterk in België

In 2009 opende de Britse modediscounter, Primark, zijn eerste winkel in België (Luik). Ondertussen heeft Primark al zeven winkels in België: twee in Brussel, een in Antwerpen, Hasselt, Gent, Luik en Charleroi. Hier wordt in Bergen in 2020 nog een achtste winkel aan toegevoegd.

Lees meer

Amazon: weer een stap in de richting van CO2-neutraliteit

Rivian, een Amerikaanse start-up, kreeg een bestelling van 700 miljoen dollar voor 100.000 elektrische bestelwagens voor Amazon. De e-commercegigant wil deze stap zetten om enerzijds CO²-neutraal te worden tegen 2040 en anderzijds onafhankelijker te worden van UPS, FedEx en US Post.

Lees meer

Het online bierplatform, Beerwulf, gaat in het Verenigd Koninkrijk een abonnementsysteem testen

Beerwulf, het online bierplatform, zal een abonnementssysteem testen voor een selectie van speciale Engelse bieren. De eerste tests zullen worden uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, maar zullen ook in andere Europese landen plaatsvinden.

Lees meer

← Terug naar het overzicht