Nieuws

Daniel Zhang, nieuwe CEO van Alibaba, staat in voor de verdere groei van het bedrijf


Daniel Zhang volgt Jack Ma op als nieuwe CEO van Alibaba.

De nieuwe CEO heeft een hele reeks taken die hij moet vervullen. De belangrijkste en moeilijkste opdracht is wellicht nieuwe buitenlandse groeimarkten aantrekken, hetgeen de vorige CEO, Ma, nooit echt gelukt is.

Daarnaast heeft Zhang ook nog een andere taak: de basisactiviteiten van Alibaba uitbreiden naar financiële diensten, cloudcomputing en artificiële intelligentie. Het bedrijf krijgt steeds meer concurrentie van de alliantie tussen Tencent en JD.com en verliest hierdoor marge.

Op dit moment heeft Alibaba een beurswaarde van 460 miljard dollar.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#41 NL

PayPal: eerste buitenlandse betaalplatform in China

Het eerste buitenlandse betaalplatform in China is het Amerikaanse bedrijf, PayPal. PayPal heeft hiervoor wel een belang van 70% moeten nemen in GoPay. 

Lees meer

Grootste Coolblue van België staat in Gent

De grootste Coolblue-winkel van België bevindt zich op dit moment in Oostakker (Gent). Dankzij een fysieke winkel, wil Coolblue meer klanten aantrekken en hen en een betere service bieden.

Lees meer

Chinese armoede ebt langzaamaan weg dankzij internet en e-commerce

Internet en e-commerce vormen voor veel Chinese boeren een uitweg.

Lees meer

Retourtermijn van 100 dagen bij MediaMarkt

MediaMarkt Nederland heeft besloten om de retourtermijn van 30 dagen op te trekken naar 100 dagen. Uit een studie van de Universiteit van Texas uit 2016 bleek namelijk dat hoe langer de retourtermijn is, hoe kleiner het retourpercentage is.

Lees meer

Melding laat Instagram-gebruikers weten wanneer merk nieuw product lanceert

Instagram gaat in samenwerking met twintig Amerikaanse bedrijven, waaronder Adidas, Highsnobiety, Chinatown Market, Revolve en Huda Beauty een meldingsysteem ontwikkelen dat gebruikers op de hoogte stelt wanneer een merk een nieuw product op de markt brengt.

Lees meer

Primark groeit sterk in België

In 2009 opende de Britse modediscounter, Primark, zijn eerste winkel in België (Luik). Ondertussen heeft Primark al zeven winkels in België: twee in Brussel, een in Antwerpen, Hasselt, Gent, Luik en Charleroi. Hier wordt in Bergen in 2020 nog een achtste winkel aan toegevoegd.

Lees meer

Amazon: weer een stap in de richting van CO2-neutraliteit

Rivian, een Amerikaanse start-up, kreeg een bestelling van 700 miljoen dollar voor 100.000 elektrische bestelwagens voor Amazon. De e-commercegigant wil deze stap zetten om enerzijds CO²-neutraal te worden tegen 2040 en anderzijds onafhankelijker te worden van UPS, FedEx en US Post.

Lees meer

Colruyt raakt niet in paniek met de komst van Jumbo in België

Het management van de Groep Colruyt heeft bevestigd dat de Belgische retailer niet van plan is om winkels te openen in Nederland, ondanks de opening van drie winkels van de Nederlandse retailer Jumbo in België.

Lees meer

Het online bierplatform, Beerwulf, gaat in het Verenigd Koninkrijk een abonnementsysteem testen

Beerwulf, het online bierplatform, zal een abonnementssysteem testen voor een selectie van speciale Engelse bieren. De eerste tests zullen worden uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, maar zullen ook in andere Europese landen plaatsvinden.

Lees meer

← Terug naar het overzicht