Nieuws

E-commerce is een trend die door Belgen van alle leeftijden wordt aanvaard


Volgens de e-commerce specialisten van SQLI België zijn de Belgen niet langer bang om online te kopen. De studie van de Ecommerce Foundation suggereert dat de omzet van de Belgische e-commerce in 2019 14 miljard euro zou moeten bedragen, 4 miljard meer dan vorig jaar.

Bovendien blijkt dat Belgen van 50 jaar en ouder kiezen voor online winkelen om tijdsredenen en om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken, legt David Vernaillen, Sales Director van SQLI België, uit.

E-commerce is niet langer alleen gereserveerd voor de hotel- en vluchtreserveringssector. Tegenwoordig maken zelfs grote industriële spelers gebruik van online handel (staal, enz.).

Volgens David Vernaillen is er ook de geboorte van de "B2B2C": een opkomst van commerciële concentraties die producenten verbinden met distributienetwerken die erop gericht zijn om dichter bij de eindklant te komen.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#21 NL

Veepee (voormalige Vente-Exclusive.com) uitgeroepen tot beste Belgische webshop tijdens 14de BeCommerce Awards

Duurzaamheid hoog op agenda bij awarduitreiking

Brussel, 16 mei 2019 - Vanavond heeft BeCommerce, de Belgische vereniging voor de e-commerce, voor de veertiende keer de BeCommerce Awards uitgereikt aan de beste webshops die actief zijn in België. Grote winnaar onder de 40 webwinkels die zich dit jaar inschreven was Veepee, dat de prestigieuze BeCommerce Award 2019 in de wacht sleepte.

Lees meer

Colruyt levert nu ook online bestelde boodschappen aan huis

Collect & Go, de online winkel van Colruyt, start in vijf gemeenten ten oosten van Brussel met thuisleveringen. Klanten betalen hiervoor 15 euro service- en leveringskosten en krijgen hun boodschappen de dag na hun bestelling geleverd.

Lees meer

Uber mist beursstart in New York volledig

Uber startte met een beginkoers van 42 dollar, een waardeverlies van bijna 7%, aangezien de introductieprijs voor beleggers die vooraf ingetekend hadden 45 euro bedroeg.

Lees meer

De gewoonten van de Belgische online koper

Volgens een studie van de Ecommerce Foundation over de Belgische gewoonten, zijn de top 3 e-tailers in België: bol.com, coolblue en amazon (amazon.fr, amazon.com en amazon.de). Ook Apple, Vanden Borre en MediaMarkt staan in de top 10.

Lees meer

Lidl wil zijn fietsdienst uitbreiden

Lidl levert al een half jaar boodschappen per fiets aan huis in Gent. Aangezien deze dienst een groot succes is, kiest Lidl ervoor om zijn proefproject “Lidl Simpl” uit te breiden.

Lees meer

De nieuwe Amazon Go winkel aanvaardt cash geld

Amazon Go opent zijn twaalfde winkel in New York. Amazon is de eerste westerse retailer die een cashless fysieke winkelformule aanbiedt.

Lees meer

Nieuwigheden van Google

Na Microsoft en Facebook, organiseerde ook Google zijn conferentie voor ontwikkelaars. Dit zijn de voorgestelde nieuwigheden:

Lees meer

Waze en retailers slaan handen in elkaar

Na de vaststelling dat veel Fransen op zoek gingen naar retailers in de buurt via Waze, hebben Leclerc, Carrefour en Auchan tests uitgevoerd in samenwerking met de mobiliteitsapp.

Lees meer

2018, een bewogen jaar voor Bpost

In 2018 daalde het brievenvolume, leverden nieuwe activiteiten een zwakke winstbijdrage op, waren er verschillende operationele problemen en daalde de beurswaarde van Bpost sterk. Daarenboven daalde ook de brutobedrijfswinst (ebitda) en nettowinst van Bpost met een vijfde.

Lees meer

← Terug naar het overzicht