Nieuws

E-commerce richt zich op duurzaam winkelen


De online handel wordt steeds bewuster van duurzaamheid en klimaatneutraal shoppen. Nederlandse startups als Stockon, gesteund door PostNL, en CO2ok, zijn hier volop mee bezig.

Online boodschappenservice Stockon slaat het transport van en naar de supermarkt over en doet daarnaast beroep op bestelwagens van PostNL die toch reeds pakketjes rond moeten brengen in plaats van hiervoor eigen bestelwagens in te schakelen. Stockon zou daarmee de eerste “klimaatneutrale” boodschappendienst zijn in Nederland. De uitstoot van de PostNL-bestelwagens worden gecompenseerd door investering in de Gold Standard Foundation dat rond klimaatvriendelijke kookfornuizen werk in Afrika.

CO2ok ontwikkelde een plugin die bedrijven kunnen installeren en die de consument toelaat na te gaan welke impact hun aankoop heeft op het klimaat. De bewuste consument kan er dan voor kiezen om de “milieukost” toe te voegen aan zijn aankoop. CO2ok denkt eraan ook de Belgische markt toe te treden.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...

← Terug naar het overzicht