Nieuws

Galeria Inno stop met webshop


Luxemodeketen Galeria Inno trekt vanaf 31 januari de stekker uit haar Belgische webshops. Vanaf die datum zullen Belgische klanten dus niets meer online kunnen kopen. Het is het Duitse moederbedrijf Kaufhof dat heeft besloten om voor het volgend boekjaar geen budget meer te voorzien voor de e-shop.

Voor de directie als het personeel van de zestien Belgische Inno-winkels zou de sluiting van de webshop eigenlijk een opluchting zijn. De meeste van de producten die klanten konden aankopen via de webshop, waren niet in Belgische winkels te vinden . De webshop werd tevens centraal vanuit Duitsland beheerd, en de winst van de Belgische e-shop ging integraal terug naar Duitsland. De omzet van de webshop zou dan ook een tegenvaller zijn geweest.

De omzet van Galeria Inno in België zou onder druk staan, maar ook moederbedrijf Kaufhof zou in slechte papieren zitten waardoor het eind vorig jaar moest fuseren met Duitse concurrent Karstadt. De hamvraag is wat Karstadt van plan is met de Belgische Inno-winkels. De Duitse fusiegroep mikt op een breed publiek, terwijl de Inno-winkels eigenlijk voor een kleiner, meer premium publiek zijn. Wat er met de Belgische winkels zal gebeuren zal in Duitsland pas tegen de zomer beslist worden. Tot die tijd moeten personeel en directie van Galeria Inno in spanning afwachten.



Andere berichten uit BCR&D NL W#03

Wat is de situatie op het gebied van grensoverschrijdende e-commerce na Brexit?

Volgens Ecommerce Europe wordt de groei van de grensoverschrijdende handel in het Verenigd Koninkrijk bedreigd: een Brexit zonder overeenkomst zou veel problemen veroorzaken voor pakketten tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk. Verstoring van de grensoverschrijdende e-commerce kan worden verwacht in het geval van een 'harde Brexit'.

Lees meer

Bringme pakketpostbussen

Met het Bringme systeem van Colruyt kunt u online bestelde pakketten ontvangen, verzenden en terugsturen. Na de levering van een pakket wordt een kennisgeving naar de ontvanger gestuurd.

Lees meer

Opening van nieuwe Whole Foods winkels in de Verenigde Staten

Om de snelheid van leveringen van online bestellingen te kunnen verbeteren, wil Amazon meer Whole Foods winkels openen in de Verenigde Staten. Veel van deze winkels zijn een ophaalpunt voor de Amazon online winkel die ook Whole Foods producten verkoopt.

Lees meer

Herstructurering voor JD.com

Na Alibaba is JD.com de tweede grootste e-commerce speler in China. Het bedrijf, dat een plan voor Europese expansie heeft, zal zich moeten herstructureren om het vertrouwen van investeerders terug te winnen. In de afgelopen zes maanden heeft het bedrijf 40% van zijn beurswaardering verloren.

Lees meer

Betere veiligheid met de PSD2-richtlijn

In België is gebruiksgemak altijd belangrijker dan veiligheid. Dit moet veranderen met de Europese PSD2 (Payment Services Directive). De consument heeft meer kans om een online aankoop te doen wanneer het betalingsproces eenvoudig is. Daarom willen webwinkels dit proces zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken. Fraude kan dan ontstaan als gevolg van deze eenvoudige betalingsproces. Met de PSD2-richtlijn moet extra authenticatie worden geïntegreerd.

Lees meer

Nieuwe tv nodig? Hang hem aan de muur via augmented reality!

Via augmented reality kunnen kunnen consumenten in de app van Coolblue voortaan bekijken of een televisie wel degelijk in de voorziene ruimte past. Wanneer de klant een model heeft gevonden met de juiste grootte, kan hij dit onmiddellijk via de app aankopen. Het doel van deze vernieuwing is niet enkel de klanten meer comfort bieden maar ook ervoor zorgen dat de retours van televisies teruggeschroefd kan worden.

Lees meer

Wie volgt Netflix en co na hun gepland vertrek uit appwinkels?

Netflix, Spotify en Epic Games zijn van plan om voortaan de abonnementen en registraties af te wikkelen via een eigen website. De Apple Store en Google Play Store staan aldus onder druk aangezien zij hierdoor tot honderden miljoenen kunnen mislopen.

Lees meer

Optreden van leveringsrobots in gebouwen

De "Loomo Delivery" robot van Segway-Ninebot is een robot die ontworpen is om autonoom pakketten, boodschappen en maaltijden (warm en koud) te leveren binnen gebouwen: winkelcentra, campussen of kantoorgebouwen. De Chinese start-up Ninebot heeft vier jaar geleden de Amerikaanse producent Segway overgenomen.

Lees meer

De voordelen van e-commerce voor de magazijnsector

Dankzij e-commerce en retouren doet de magazijnsector het erg goed. Nu is in de Verenigde Staten de omgekeerde logistiek volgens CBRE het nieuwe nummer 1 gebruiker van magazijnruimte.

Lees meer

← Terug naar het overzicht