Nieuws

Het heden en de toekomst van betalen


Cash betalen en bankoverschrijvingen lijken verleden tijd en hebben plaats moeten maken voor digitale betalingen en ontvangsten.

In België maken steeds meer mensen gebruik van mobiel betalen. Dit gebeurt dan voornamelijk via een app zoals betaaldienstverlener als Payconiq (gefusioneerd met Bancontact) of Mollie.

Mollie bedient in totaal 65.000 klanten en Payconiq is geïntegreerd bij 65.000 handelaars. Nathalie Vandepeute, CEO van Bancontact Payconiq Company, vertelde dat er in juni 2019 een toename was van 100% in het aantal transacties als je de cijfers vergelijkt met 2018. Toen waren er in totaal 350 miljoen transacties.

Het valt wel op dat de consument nog niet volledig is overgeschakeld naar digitaal betalen, maar dat er een trend is ontstaan waarbij on- en offline steeds vaker door elkaar lopen.

Nathalie Vandepeute is er zeker van dat elektronisch betalen in de toekomst nog meer zal toenemen en dat het hoog tijd is dat bedrijven zich beginnen voor te bereiden om hun klanten een zo eenvoudig mogelijke betaaloplossing aan te bieden zodat ze hun winst kunnen blijven verzekeren in de toekomst.

Tot slot, haalt de CEO van Bancontact Payconiq Company ook aan dat “wearables” (ring, armband, etc.) de toekomst van betalen ook drastisch zullen veranderen. Zo zouden consumenten in de toekomst bijna onopgemerkt kunnen betalen waardoor de betaling als het ware opgelost raakt in de winkelervaring.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#37 NL

Online abonnement voor luiers bij Ontex

Sinds eind augustus kunnen consumenten van luierfabrikant, Ontex, in de Benelux luiers aan huis of op het werk laten leveren.

Lees meer

Het snelle en schitterende succes van de Vinted-applicatie

De Vinted-applicatie, die gespecialiseerd is in het online verkopen van gebruikte kleding en accessoires, wordt een groot succes.

Lees meer

Deliveroo blijft groeien in België en wil in de toekomst winstgevend worden

Deliveroo heeft een omzet van 16,8 miljoen euro, een stijging van 16% ten opzichte van dezelfde periode in 2018.

Lees meer

Bol.com werkt eraan om tegen 2025 CO2-neutraal te zijn

De Nederlandse webgigant, bol.com, heeft in lijn van de ambitie om in 2025 CO2-neutraal te zijn, besloten om zo veel mogelijk pakketten zonder opvulmateriaal te versturen. 

Lees meer

Antwerpen wordt de Europese logistieke draaischijf van de online meubelverkoper Made.com.

De online meubelverkoper en dus Ikea's online concurrent Made.com heeft Antwerpen gekozen als Europese logistieke hub.

Lees meer

Zalando gaat robots inzetten in fulfilmentcentrum

Na een geslaagde testfase van acht maanden, waarbij de TORU-robots in een afgesloten ruimte uitgetest en verbeterd werden, heeft Zalando beslist om ze in te zetten in hun fulfilmentcentrum.

Lees meer

Jumbo zal in België geen laagsteprijsgarantie lanceren

Verschillende bronnen in het vakblad Distrifood hebben vermeld dat de Nederlandse retailer, Jumbo, niet zal uitpakken met zijn laagsteprijsgarantie in België.

Lees meer

Privé-leasing voor Samsung smartphones in België

Samsung is geïnspireerd door de nieuwe trend waarbij consumenten een maandelijks abonnement betalen voor toegang tot alle dagelijkse diensten en lanceert vanaf 2020 een privé-leasingdienst voor zijn Galaxy-smartphones in België.

Lees meer

De Antwerpse Meir krijgt de grootste Brantanowinkel van België

De grootste Brantanowinkel van België opent officieel zijn deuren op de Antwerpse Meir. Dit is eveneens de eerste centrumwinkel van Brantano.

Lees meer

← Terug naar het overzicht