Nieuws

Meer dan een miljoen Belfius-klanten bankieren mobiel


In minder dan zes jaar en een maand vroeger dan verwacht, overschrijdt Belfius de symbolische kaap van een miljoen klanten die actief en regelmatig gebruik maken van zijn apps.

222 miljoen bancaire verrichtingen via smartphone of tablet in de jongste 12 maanden (5 keer meer dan voor internet banking), 100.000 nieuwe gebruikers van de Belfius Mobile app sinds april dit jaar, 3.800.000 betalingen per QR code (+440% sinds november 2014) en al meer 60.000 activaties van contactloos betalen (NFC), gemiddeld 26 aanmeldingen per maand via smartphone, en een tevredenheidsgraad van meer dan 99%... Voor 1 000 312 Belfius-klanten is mobiel bankieren vandaag duidelijk het belangrijkste kanaal om hun bankverrichtingen te doen.

De smartphone, die we (bijna) altijd bij de hand hebben, heeft ons dagelijks leven, en meer bepaald onze bancaire gewoontes, ingrijpend veranderd. In deze steeds mobielere wereld verwachten klanten dat hun bank overal en op ieder moment toegankelijk is voor advies en antwoorden op hun vragen. Zo kunnen Belfius-klanten sedert enkele dagen live met specialisten in diverse domeinen spreken (autoleningen, bankkaarten, hypothecaire kredieten, verzekeringen, ...) via videochat. Nu nog alleen met Belfius Connect (het directe verkoops-en advieskanaal van Belfius), maar over enkele maanden zal dit eveneens mogelijk zijn met specialisten in het kantoor.

Naast dat videochatsysteem zullen de verschillende kanalen waarlangs men informatie kan krijgen en vragen kan stellen (kantoorbezoek, beveiligde mail, telefoon, chat en videochat) binnenkort nog worden aangevuld met een ‘gespreksrobot’ of Chatbot. Deze virtuele assistent, die gebruikmaakt van artificiële intelligentie (AI), zit momenteel in de testfase voor het domein kredietkaarten. Tegen eind dit jaar zal hij 7/24 kunnen antwoorden op de vragen die de klanten het vaakst stellen in dat domein. Aanvankelijk zal de assistent enkel toegankelijk zijn via Facebook Messenger.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...

← Terug naar het overzicht