Nieuws

Transavia: chatbot moet slimmer en persoonlijker worden


Transavia wil de meest innovatieve luchtvaartmaatschappij van Europa worden en doet daarom regelmatig tests met nieuwe technologieën.

In 2015 zette Transavia de eerste stap op het gebied van messaging platformen om vragen van klanten te beantwoorden. Maar in plaats dat er verkeer van andere kanalen overging naar WhatsApp kregen ze vooral nieuw verkeer te verwerken. Ze moesten extra FTE’s inzetten om alle vragen te beantwoorden en het werd dus een dure oefening. Ze vroegen zich af of er een slimmere manier was om de interactie vorm te geven en kwamen uit bij chatbots.

Besloten werd om samen met de klanten de mogelijkheden van een chatbot op Facebook Messenger te onderzoeken. Het beantwoorden van servicevragen bleek nog te complex voor deze technologie, dus werd de bot gebouwd om simpele commerciële vragen te beantwoorden en inspiratie te bieden. In vier weken werd Transavia Flight Search gebouwd, dat nog steeds in de testfase zit.

In de toekomst wil Transavia artificial intelligence toevoegen om de chatbot slimmer te maken en de data van de reiziger gebruiken om gerichte aanbevelingen te doen.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...

← Terug naar het overzicht