Nieuws

Van de Velde maakt omslag naar e-commerce


Lingeriebedrijf Van de Velde meldt een erg sterke daling in de winst over het volledige boekjaar. De reden hiervoor zou niet enkel de geringe retailverkoop zijn, maar ook de toenemende kost voor de onlineverkoop. Volgens CEO Erwin Van Laethem had het gewijzigd winkelgedrag van de consument alvast een negatief effect op de omzet van het eerste halfjaar, die wel 2,3 procent afnam.

De producten zouden het volgens de lingeriegroep nog steeds goed doen. Het zouden veeleer de marktomstandigheden zijn die voor de daling zorgen. Om het bereik te vergroten zet Van de Velde in op omnichannel, maar aan die benadering is natuurlijk een enorme kost verbonden. Er moet namelijk geïnvesteerd worden in nieuwe distributiemiddelen en IT-structuren. Dit leidde tot een daling in de brutobedrijfswinst van 25 procent. De tweede helft van het jaar zal helaas niet kunnen compenseren voor deze forse daling.

Toch Van de Velde succces gaan boeken met zijn strategie volgens Guy Sips van KBC Securities. Enderzijds heeft het bedrijf een goede balans en zeer weinig schulden. Anderzijds heeft het een familiale aandeelhouder wiens wil afgedwongen kan worden. Hierdoor kan de lingeriegroep volledig gaan voor de digitale ommekeer.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...

← Terug naar het overzicht