Nieuws

VS dreigen minder vruchten te plukken van Singles’ Day door handelsoorlog met China


Op 11 november is het Singles’ Day, een evenement dat elf jaar geleden in het leven geroepen werd door de Chinese e-commercereus Alibaba en bekendstaat als “de tegenhanger van Valentijn”.

Vorig jaar zorgde Singles’ Day in China voor 30 miljard dollar aan verkochte producten in minder dan een dag tijd waardoor deze dag andere e-commerce-hoogdagen zoals Black Friday en Cyber Monday overtrof.

Dit jaar zou de opbrengst van Singles’ Day in de VS een pak minder kunnen zijn door de aanslepende handelsoorlog tussen de VS en China.
Volgens een rapport van het consultancybureau Alixpartners, dat enquêtes uitvoerde bij Chinese consumenten, zou de handelsoorlog de “pro-China gevoelens” van de Chinezen nog meer versterkt hebben waardoor Amerikaanse bedrijven het risico lopen om minder opbrengsten te genereren dan het jaar voordien.

Hoewel we de representativiteit van de studie in vraag kunnen stellen - 2.000 Chinese consumenten namen deel aan de enquête terwijl China in totaal 1,38 miljard inwoners telt - , zijn er wel degelijk bewijzen dat de handelsoorlog nefaste gevolgen heeft voor de Amerikaanse economie.

Ondertussen vertelde Wilbur Ross, Amerikaanse minister van Handel, dat er een “eerste fase-handelsakkoord” in zicht zou zijn, hetgeen samen met uitspraken van president Donald Trump, leidde tot een stijging van de Dow Jonesindex.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...



Andere berichten uit BCR&D W#46 NL

Online shoppen blijkt toch niet de slechtste ecologische keuze te zijn

Uit de doctoraatsstudie van Heleen Buldeo Rai van de onderzoeksgroep MOBI van de Vrije Universiteit Brussel die het aankoopgedrag van mensen bestudeerde, bleek dat de consument die zijn aankoop van achter zijn laptop doet en die thuis laat leveren, het beste CO2-rapport heeft.

Lees meer

Webinar: Hoe overtuig je de Belgische consument online?

De Belgische e-commercesector groeit razendsnel en biedt kansen voor je bedrijf. Maar hoe verschilt de Belgische shopper van Nederlandse en Franse consumenten? En nog belangrijker: hoe overtuig je hen ervan dat jouw webshop de juiste keuze is?

Lees meer

Lichte groei voor Ahold Delhaize in België

Ahold Delhaize boekte een omzetstijging van 5,8% in het derde kwartaal van 2019. Voornamelijk de resultaten in de Verenigde Staten, de belangrijkste mark van Ahold Delhaize, en Nederland zorgden voor deze groei.

Lees meer

“Duurzaamheid is een commercieel succes”

Zalando en bol.com nemen milieuvriendelijke initiatieven.

Lees meer

Nieuwe visuele huisstijl voor Facebook

Om deze drie applicaties (Facebook, Instagram en WhatsApp) te verenigen en beter te integreren, verandert het nieuwe Facebookgroepslogo van kleur, afhankelijk van de applicatie: blauw voor Facebook, groen voor WhatsApp en fuchsia voor Instagram. 

Lees meer

Formeel aanbod van Takeaway.com om Just Eat over te nemen

Als reactie op het vijandige aanbod van belegger Prosus, heeft Takeaway.com net een formeel aanbod uitgebracht om Just Eat over te nemen.

Lees meer

Bol.com start nu al met promoties voor het feestseizoen

Bol.com is een van de eerste webwinkels om het feestseizoen af te trappen. Door vroeger te beginnen, wil de Nederlandse e-commercegigant, klanten elke dag verrassen met nieuwe deals.

Lees meer

Jumbo start zijn offensief in België

Jumbo, die zijn eerste supermarkt in Pelt heeft geopend, is een concurrent van zowat alle retailketens die actief zijn op de Belgische markt.

Lees meer

Lidl test de "Scan & Go" in Nederland

Om het comfort van haar klanten te verbeteren, heeft Lidl besloten om een nieuw concept te testen in haar winkels: de "Scan & Go". Dit stelt consumenten in staat om hun producten te scannen en direct op te slaan alvorens naar een speciale kassa te gaan die speciaal is gewijd aan klanten die voor deze tool hebben gekozen.

Lees meer

← Terug naar het overzicht