Nieuws

Waarom investeren in servicemedewerkers zo belangrijk is


Het consumentengedrag is in de laatste jaren enorm veranderd. In online handel draait alles om de positieve ervaring van de klant want deze zorgen voor gunstige ratings en reviews en stelt je product en bedrijf bijgevolg in een goed daglicht. Servicemedewerkers spelen dus een steeds belangrijker wordende rol. Zij staan namelijk in direct contact met de klant. Het contact waarop zij later hun mening over bedrijf zullen baseren. E-commerce bedrijven volgen daarom best volgende drie adviezen:

1. Deel kennis
Door kennis te delen zorg je voor een vlotte en gestroomlijnde supportflow. Volgens een studie van Accenture vinden klanten het enorm vervelend om hetzelfde probleem meermaals te moeten uitleggen aan verschillende medewerkers. Door kennis te delen vermijd je dit.

2. Zorg voor de juiste tools
Om problemen met klanten correct en efficiënt op te kunnen lossen, moeten servicemedewerkers beroep kunnen doen op de juiste tools. Geef hen toegang tot de nodige ‘quality management tools’, zorg voor een doeltreffende tool als het op bestellingen en RMA aankomt, en zorg ervoor dat je medewerkers simpel verzendingen kunnen traceren.

3. Zorg voor een nette digitale werkplek
Zorg ervoor dat de servicemedewerkers vanaf hun bureau makkelijk de nodige tools kunnen beheren en dat zij hiervoor een minimum aan toestellen nodig hebben.
Iedere seconde met de klant telt. Zorg er dus voor dat de ervaring een positieve is.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...

← Terug naar het overzicht