Newsletter

Woebel, digitaal platform voor verkoopactie van jeugdbewegingen en sport verenigingen

Het systeem werkt erg eenvoudig. Een vereniging of beweging die wat wil, maakt via woebel.be een verkoopspagina aan. Daarop zetten ze de items die ze in aanbieding hebben. Met enkele standaardafbeeldingen krijgen ze een mooi resultaat. Wanneer de pagina klaar is, kunnen ze via mail of Facebook doorsturen naar vrienden en familie, die de boodschap op hun beurt verder kunnen verspreiden.

Lees meer

E-commerce in China spreidt zijn grensoverschrijdende vleugels uit en wordt de belangrijkste groeimotor voor buitenlandse handel

Statistieken van de Algemene Administratie van Douane laten zien dat grensoverschrijdende e-commerce de belangrijkste groeimotor is geworden voor de buitenlandse handel van het land, met een gecombineerd volume - zowel export als import - van 4.7 biljoen yuan (S $ 939 miljard) vorig jaar, een jaar-op-jaar stijging van ongeveer 77 procent.

Lees meer

4 krachtige manieren Kunstmatige intelligentie is het maken van e-commerce

Volgens marketinggoeroe, Seth Godin, "Kunstmatige intelligentie doet een klus waar we niet per se gek op waren om het toch te doen, het doet het rustig en goed, en dan nemen we het als vanzelfsprekend aan."

Lees meer

Tesco en Carrefour hebben hun strategische partnerschap voor de aankoop van huismerken op lange termijn geofficialiseerd

Nadat de aankondiging er al kwam begin juli is het strategische partnerschap tussen Tesco en Carrefour nu ook officieel vastgelegd. Het akkoord gaat over strategische relaties met leveranciers en gezamenlijke aankopen van merkproducten en niet commerciële producten. De samenwerking zal telkens in een cyclus van drie jaar vastgelegd worden.

Lees meer

Alibaba via onderaannemer naar Luik

4PX, een logistieke dienstverlener die voor Alibaba werkt, heeft een Belgische dochteronderneming opgericht in Luik. Het is wellicht de eerste concrete stap in de uitbouw van een Europese logistieke hub voor de e-tailer.

Lees meer

Amazon heeft benzinestations en reissector in het vizier

De Amerikaanse webwinkel Amazon bekijkt op welke van een 8 à 10-tal nog niet aangeboorde markten met een zakencijfer van meer dan 1.000 miljarddollar het best zijn pijlen richt.

Lees meer

Walmart laat robot boodschappen halen

Warenhuis Walmart wil robots inzetten om boodschappen voor klanten te verzamelen. Daartoe is een samenwerking met Alert Innovation opgezet. Walmart gaat Alphabot vanaf oktober testen in zijn vestiging in Salem, New Hampshire. De robot kan het merendeel van de boodschappen zelf oppakken. De robot zal voornamelijk worden gebruikt voor de ophaal- en bezorgdiensten van het warenhuis.

Lees meer

E-commerce Ahold Delhaize 23 procent gegroeid

E-commerce is verder gegroeid bij Ahold Delhaize. Van 655 miljoen euro vorig jaar naar 790 miljoen in het tweede kwartaal. Veruit de meeste omzet, 445 miljoen, werd gegenereerd in Nederland op een omzet van 3,3 miljard. Dat is een toename van 23 procent.

Lees meer

Recordomzet voor Schoenen Torfs

CEO Wouter Torfs blikt terug op een succesvol jaar en kijkt voor verdere groei naar online, expansie in Wallonië en de samenwerking met sneakerketen The Athlete’s Foot. 2018 is echter moeizaam gestart en de winst van Schoenen Torfs staat licht onder druk.

Lees meer

Zalando breekt persoonlijk record

In totaal plaatsten bijna 25 miljoen klanten een bestelling bij de onlinewinkel. Dat is een stijging van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder en volgens Zalando het hoogste aantal klanten ooit in één kwartaal. Het aantal bestellingen nam met bijna een derde toe tot 29 miljoen.

Lees meer