Newsletter

E-commerce in China spreidt zijn grensoverschrijdende vleugels uit en wordt de belangrijkste groeimotor voor buitenlandse handel


Statistieken van de Algemene Administratie van Douane laten zien dat grensoverschrijdende e-commerce de belangrijkste groeimotor is geworden voor de buitenlandse handel van het land, met een gecombineerd volume - zowel export als import - van 4.7 biljoen yuan (S $ 939 miljard) vorig jaar, een jaar-op-jaar stijging van ongeveer 77 procent.

Wereldwijd zal 20% van het e-commerce grensoverschrijdend winkelen rond 2022 omvatten, met een omzet van US $ 627 miljard (S $ 857 miljard). De regio Azië-Stille Oceaan, gedreven door China, wordt de grootste e-commerce grensoverschrijdende regio voor zowel import als export, volgens een rapport van onderzoeksbedrijf Forrester.

Met de robuuste groei van de e-commerce exportsector, tikken meer nieuwkomers op opkomende en nichemarkten zoals het Midden-Oosten en Noord-Europa, in tegenstelling tot traditionele online marktplaatsen zoals Alibaba en Global Sources.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...

← Terug naar het overzicht