Newsletter

Virtual Reality: Walmart test virtueel shoppen bij 360°


Met zijn 3D Virtual Shopping Tour verkent de Amerikaanse distributiereus Walmart nieuwe mogelijkheden op het gebied van online verkoop. Met dit virtuele hulpmiddel, dat nog maar net door de keten gelanceerd werd, kan de internetgebruiker een appartement bezoeken dat in 360° wordt weergegeven en waarin hij of zij op ruim 70 producten kan klikken om ze te kopen. Een ervaring die is afgestemd op zowel internetgebruikers als virtual reality-helmen.

Voorlopig is de tool enkel beschikbaar voor het woning- en decoratieaanbod van Walmart, met een mix van eigen merken van de groep en derde merken. De tool wordt gelanceerd gelijktijdig met een andere, meer eenvoudige: “Buy the room”. Hiermee kunnen gebruikers in één klik alle producten kopen die een bepaalde interieurlook vormen.

Over het hele boekjaar 2017 haalde Walmart in de Verenigde Staten een omzet van ongeveer 11,5 miljard dollar (9,31 miljard dollar) uit internetverkoop.

Reacties (0)

Je kan de eerste worden die een boodschap in ons gastenboek achterlaat...

← Terug naar het overzicht