Persberichten

Nieuw management aan het hoofd van BeCommerce

Brussel, 31 januari 2018. Na zes jaar als managing director van de vereniging BeCommerce, gaat Carine Moitier een internationale uitdaging aan. Ze verlaat dan ook haar positie binnen BeCommerce. Sofie Geeroms zal de fakkel overnemen en de continuïteit in leiding van de vereniging van online handelaars en bedrijven actief op de digitale markt verzekeren

Lees meer

Al 7,35 miljard euro online gespendeerd in 2017

Uit de meest recente cijfers van het derde kwartaal van BeCommerce Market Monitor 2017 blijkt dat er al 7,35 miljard euro online werd gespendeerd, een toename van 10 procent vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar en dit zowel in Vlaanderen als in Wallonië. De kaap van 10 miljard euro bestedingen lijkt nog steeds haalbaar, zeker gelet op het feit dat de einderjaarsaankopen niet werden verwerkt in deze studie.

Lees meer

Webshops van BeShopping100 (B2C) tekenen 13,5% omzetstijging op in België

Brussel, 15 november 2017 – Uit de laatste cijfers van BeShopping100 blijkt dat de omzet van de Top 100 van webwinkels in deze ranglijst met 3,7 miljard euro is gestegen tot 4,2 miljard euro, een stijging van 13,5%. Voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen groeien sterk.

Lees meer

Singles Day: Een nieuwe trend in e-commerce in de opmars

Brussel, 10 november 2017 – Op 11 november vieren we in België Wapenstilstand, een feestdag om het einde van Wereldoorlog I te herdenken. In China vieren ze diezelfde dag iets anders: vrijgezellen. Deze ‘Singles Day’ of ‘vrijgezellendag’ werd in de jaren ‘90 geïntroduceerd in China als tegenhanger voor Valentijn. In China is deze Singles Day de belangrijkste shoppingdag van het jaar. Vorig jaar werd, alleen al op het platform Alibaba, meer dan 12 miljard dollar uitgegeven tijdens de eerste 12 uur van die dag. In totaal realiseerde Singles Day in 2016 een omzet van 17,8 miljard dollar.

Lees meer

European Parliament’s Report on ePrivacy not in line with business realities, may put EU businesses at risk and hamper innovation

Brussels, 19 October 2017 - Ecommerce Europe regrets today’s adoption of the European Parliament’s LIBE Report on the ePrivacy Regulation. The Report may negatively impact European online merchants’ business models and consumers’ online shopping experience significantly. Moreover, the Report does not take sufficiently into account the crucial role that electronic communications and data-driven marketing play in modern e-commerce.

Lees meer