Persberichten

Chinese markt steeds aantrekkelijker voor Belgische e-shopper

Consumentenbestedingen aan Chinese webshops stijgen met 63%

Brussel, 29 maart 2017 – De Belgische uitgaven bij Chinese webwinkels zijn in 2016 met 63% toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van de BeCommerce verzameling, uit de BeShopping100 en de BeCommerce Market Monitor. Ook in de B2B-sector is de online aankoop van Chinese producten in opmars. Vorig jaar kochten Belgische B2B-bedrijven online voor € 100 miljoen euro producten in China.

Lees meer

Nieuw record: Belgen kopen voor meer dan 9 miljard euro online in 2016

E-commerce kent geen grenzen en blijft ook in 2016 verder groeien. Er werd meer dan 9 miljard euro online gespendeerd in het afgelopen jaar, een nieuw record voor de Belgische online handel.

Brussel, 14 maart 2017 – Online winkelen deed het nog nooit beter in België. Een toename van 10 procent zorgde ervoor dat er net geen 9,1 miljard euro online gespendeerd werd in 2016. Dit vertaalt zich naar 85 miljoen online aankopen en 8,4 miljoen Belgen die online winkelen. De populairste categorie in 2016 was overduidelijk “vliegtuigtickets en accommodatie (niet in pakket)” met 85% van de uitgaven binnen deze categorie die online gebeuren. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline. 

Lees meer

Chocolade en bloemen ook bij online shoppers populair als Valentijnscadeau

Brussel, 14 februari 2017- Het is Valentijn, en dat is niet alleen te merken in het straatbeeld, maar ook bij de online webwinkels van België. Uit onderzoek blijkt dat de verkoop van geschenken op het internet vlak voor Valentijn een duidelijke piek kent. Ook gespecialiseerde datingwebsites zijn drukbezocht in de periode rond 14 februari.

Lees meer

Belgische B2C e-commerce is sterkste Europese groeier in 2016

Belgische B2C e-commerce is sterkste Europese groeier in 2016

Brexit is een rem, maar B2B biedt opportuniteiten

Brussel, 8 februari 2017 – 2016 wordt een recordjaar voor e-commerce in België, waarbij een recordomzet van meer dan 9 miljard euro verwacht wordt. De online omzet zou zo met 13,4% stijgen ten opzichte van 2015 waarmee we landen als Frankrijk (+9,4%), Duitsland (+10,5%), Nederland (+11,8%) en zelfs het VK (+10,1%) achter ons laten. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce, Ecommerce Foundation en E-commerce Europe toen zij een onderzoek voerden naar e-commerce in België en Europa.

Lees meer

New proposal for a Regulation on ePrivacy: pros and cons for ecommerce

Ecommerce Europe believes that a review of the ePrivacy Directive was needed in order to make this legislation fit for the future of online retail. However, in Ecommerce Europe’s opinion, the European Commission’s Proposal for a Regulation on Privacy and Electronic Communications represents a missed opportunity to bring more clarity in the rules on consent for cookies and to further simplify rules on unsolicited marketing communications.

Lees meer