BeCommerce maakt de genomineerden voor de BeCommerce Awards 2018 bekend

Voor de 13de editie van de BeCommerce Awards legt de jury de lat hoog

Brussel, 23 april 2018 - Er waait een frisse wind in de wereld van de Belgische e-Commerce. De recent nieuw samengestelde vakjury heeft 19 genomineerden weerhouden uit de vele kandidaturen. België lijkt vandaag een heuse inhaalbeweging te maken in digitale ambitie en initiatieven. “Het is met veel voldoening dat we een grote diversiteit zien in het aantal sectoren dat zich ingeschreven heeft, waaronder de pharmaceutische sector, de deelplatformen of de culturele wereld”, zegt Ronald Boeckx, ondernemer en ex-CEO van E5 Mode, die dit jaar voorzitter is van de jury.

‘Bedrijven aanzetten tot het nemen van nog meer digitale initiatieven’

Op donderdag 17 mei 2018 worden voor de 13e keer de BeCommerce Awards uitgereikt in het Koloniënpaleis te Tervuren. De BeCommerce vakjury zal negen prijzen uitreiken waaronder ‚Beste Startende Webwinkel van België‘, ‚Beste Cross Border Webwinkel van België‘ en ‚Meest milieuvriendelijke Webwinkel van België‘. Met de BeCommerce-publieksprijzen kunnen consumenten in 14 productcategorieën hun favoriete webwinkel kiezen. De webwinkels met de meeste stemmen binnen hun categorie winnen de publieksprijs.

„Ik was zeer blij om te zien met welke gedrevenheid de juryleden beraadslaagd hebben, waardoor de kwaliteit en de belangrijkheid van de BeCommerce prijzen onderlijnd werden”, vertelt Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce. “BeCommerce wil door haar activiteiten en door deze BeCommerce Awards de bedrijven aanzetten tot het nemen van nog meer digitale initiatieven.”

E-commerce, een belangrijke factor binnen de economische groei

De genomineerde ondernemingen zijn een voorbeeld en een bron van inspiratie voor de verschillende bedrijfssectoren, om zich opnieuw heruit te vinden en nieuwe ervaringen en diensten aan te bieden aan hun klanten. eCommerce is dan ook van kapitaal belang voor de competitiviteit, de werkgelegenheid en de economische ontwikkeling van ons land.

“De gezonde groei van de digitale activiteiten is meer dan ooit noodzakelijk en dit verklaart waarom we de lat bij de evaluaties hoog hebben gelegd, teneinde te voldoen aan de verwachtingen van de consument van vandaag en morgen”, vertelt Boeckx.

19 genomineerden

Beste Startende Webwinkel van België

De award ‚Beste Startende Webwinkel van België‘ beloont webwinkels die minder dan twee jaar geleden op de Belgische e-commerce markt begonnen zijn. De genomineerden zijn VavabidLesara en Afwerkingshop.

Beste Start-up Webwinkel van België

De award ‚Beste Start-up Webwinkel van België‘ bekroont webwinkels die minder dan twee jaar geleden als 'pure player' webshop op de Belgische markt gestart zijn. De genomineerden zijn PharmaPetsModern Blocks en Plantiful.

Beste Mobiele Webwinkel van België

Tablets en smartphones zijn niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. De award ‚Beste Mobiele Webwinkel van België‘ beloont mobiele websites en applicaties van webwinkels. De genomineerden zijn ProximusBelfius en De Bijenkorf.

Beste Cross-Border Webwinkel

De award ‚Beste Cross-Border Webwinkel‘ huldigt e-retailers die in minstens twee andere Europese landen zaken doen. De webshops moeten ontwikkeld zijn in de taal van het land waar ze actief zijn, ze moeten in Europa gesitueerd zijn en een strategie hebben om meerdere markten in Europa te veroveren. De genomineerden zijn VakantieVeilingenNewpharma en Vente-exclusive.com.

Meest milieuvriendelijke Webwinkel van België (Green Circular)

De award ‚Meest milieuvriendelijke Webwinkel van België‘ beloont webshops met groene bedrijfsvoornemens. De genomineerden zijn De BijenkorfReplaceDirect en BeeDrop.

Beste Omni-Channel Webwinkel

De award ‚Beste Omni-Channel Webwinkel‘ lauwert webshops dieclick & brick combineren en dus zowel erg actief zijn in fysieke retail als in online verkoop. De genomineerden zijn CassisBelfius en Decathlon.

Beste Deeleconomie Webplatform van België (Collaborative Sharing)

De award ‚Beste Deeleconomie Webplatformen‘ bekroont P2P webplatformen voor diensten en producten. De genomineerde is DriveNow Belgium.

Beste Webwinkel van België

De webwinkel die de hoogste resultaten behaalt voor de publieksprijs en de vakjuryprijs, zal op 17 mei tot beste Belgische B2C webwinkel worden uitgeroepen. Om daaraan te kunnen deelnemen, moet de webwinkel minstens twee jaar bestaan en een aanzienlijke vooruitgang geboekt hebben in de periode 2017-2018. De genomineerden zijn Newpharma, De Bijenkorf en Vente-Exclusive.com