De beste webshops van België bekroond tijdens de BeCommerce Awards

LaRedoute.be verkozen tot beste webwinkel van België

Brussel, 19 mei 2017 – Gisteren vond de 12e uitreiking van de BeCommerce Awards plaats in het bijzijn van meer dan 300 professionals uit de sector. Deze awards worden toegekend door de Belgische vereniging van online handelaars aan de beste webshops van België. Van de 135 webwinkels die zich dit jaar ingeschreven hebben, werd LaRedoute.be op het einde van de avond verkozen tot de grote favoriet en ging de webshop naar huis met de prestigieuze BeCommerce Overall Award. De beste Belgische online winkel van 2017 krijgt dan ook de kans om BeCommerce te vertegenwoordigen tijdens de Europese E-Commerce Awards, die tussen 13 en 14 juni worden uitgereikt in Barcelona.

De uitreiking van de BeCommerce Awards vond gisteren plaats tijdens een gala-avond in het Koloniënpaleis in Tervuren. Er werden in totaal 22 prijzen uitgereikt. Acht winnaars werden geselecteerd door een professionele jury, voorgezeten door internetondernemer Durk Jan de Bruin. De andere winnaars werden verkozen door de consumenten. "De BeCommerce Overall Award, de prijs voor de beste webshop in alle categorieën, ging naar LaRedoute.be omwille van de volhardendheid, overlevingsdrang en succesvolle transformatie de voorbije twee jaar." aldus Patricia Ceysens, Voorzitter van BeCommerce.

De juryleden reikten dit jaar de Start-Up Award uit aan Maison-Lab.be, de gloednieuwe webshop met schoenen, handtassen en accessoires. Deze prijs beloont de beste online start-up op de Belgische e-commerce markt. Belfius.be ontving de Mobile Award, de prijs voor de commerciële website met de beste mobiele interface. Samsonite.be werd beloond met de Cross Border Award, voor de beste grensoverschrijdende winkel. De prijs voor de beste webshop die in de loop van de voorbije twee jaar opgestart werd, de Starters Award, ging naar Lidl-Shop.be, en de Omni-channel Award ging naar ASAdventure.com. Bovendien won Kudzu.be de Green & Circular Award, de prijs voor de webshop die het best het milieu respecteert. De Innovation Award ging naar Inoopa.be. Als laatste won Centralpoint.be de gloednieuwe Award, namelijk deze van B2B.

Zo’n 25.034 consumenten hebben hen stem uitgebracht voor hun favoriete online winkel, in dertien verschillende categorieën. De publieksprijzen van 2017 gingen naar:

“De BeCommerce Awards zijn vooral een erkenning van de bedrijven die uitblinken in hun online verkoopactiviteiten. Het is belangrijk dat we de Belgische e-commerce blijven ondersteunen, door de actiefste, creatiefste, meest vernieuwende, eerlijkste en meest geapprecieerde webshops te belonen. De dynamiek van de online handel in België, die zowel terug te vinden is in het ruime aanbod van producten en diensten, als in de ontwikkeling van nieuwe elektronische betaaloplossingen, bewijst dat het beste nog moet komen,” aldus Patricia Ceysens, Voorzitter van BeCommerce.

Over BeCommerce

BeCommerce is de Belgische vereniging van webwinkels en verkopers op afstand. De vereniging telt op dit moment 461 leden en 77 business partners.

Gelieve voor verdere inlichtingen of een interview contact op te nemen met:

Patricia Ceysens
Voorzitter BeCommerce
GSM : +32 475 72 17 90
patricia.ceysens@becommerce.be

Perscoverage

NL

Pub - LaRedoute.be beste webwinkel van België, https://pub.be/nl/laredoute-be-beste-webwinkel-van-belgie/

Gondola - LaRedoute.be verkozen tot beste webwinkel van België, http://www.gondola.be/nl/news/digital/laredoutebe-verkozen-tot-beste-webwinkel-van-belgie

Het Nieuwsblad - La Redoute plots niet meer op z'n retour, https://www.becommerce.be/image/admin_media/20170524_11695760725925c7335b787.png

Het Laatste Nieuws - Milieuvriendelijkste webshop van het land, https://www.becommerce.be/image/admin_media/20170524_8342736765925c79b9bb2e.png

Fashion United - LaRedoute.be wint BeCommerce Overall Award, https://fashionunited.be/nieuws/mode/laredoute-be-wint-becommerce-overall-award/2017052416189