Persuitnodiging (13/03): BeCommerce Market Monitor Summit Q4 2018

BeCommerce, dé belangenorganisatie voor de E-commerce sector in België, nodigt u graag uit voor Market Monitor Summit voor Q4 2018 op woensdag 13 maart in Mechelen. Het thema van deze editie is “In Trust We Believe. In Data We Trust.”

BeCommerce analyseerde data van het online koopgedrag van de Belgische consument in Q4 van 2018 en bundelde deze in waardevolle inzichten voor webshops en online spelers. De resultaten van deze analyse worden tijdens deze conferentie voorgesteld aan het grote publiek. Bovendien zal GfK de evolutie in koopgedrag in de laatste vier jaren blootleggen en enkele toekomstverwachtingen delen.

Tijdens deze summit wordt er ook over de landsgrenzen heen gekeken en wordt de vraag gesteld of de Belgische e-commerce bezig is aan een inhaalbeweging op de Nederlandse. Job Terhaar van PostNL zal de vergelijking tussen de lage landen inzake e-commerce verder uitdiepen.

Het volledige programma kan u hieronder of via de website raadplegen.

Heeft u interesse? Stuur dan een mailtje naar becommerce@finnpr.com

Praktische details:
• Wanneer? Woensdag 13 maart van 14u tot 18u
• Waar? PostNL - Blarenberglaan 6, 2800 Mechelen

Programma:
• 14u: Verwelkoming
• 14u05 – 14u20: Opening Keynote PostNL, in Data-Driven Modus door Rudy Van Rillaer, Managing Director van PostNL
• 14u20 – 15u: The BeCommerce Market Monitor: Feiten en Cijfers voor Q4, Evaluatie van 2018, Evolutie-analyse 2014-2018, en Vooruitzichten door Kathlyne Dotrement, Research Expert Marketing Effectiveness bij GfK
• 15u – 15u30: Is de Belgische e-commerce bezig aan een inhaalbeweging op Nederland? door Job Terhaar van PostNL
• 16u – 16u20: Case study Waarom moeten e-trust services deel zijn van je webshopservices? door Mr. Jon Shamah, voorzitter van The European Association for e-Identity & Security
• 16u20 – 16u40: Case study Waarom is vertrouwen cruciaal voor economisch succes? door Chris van Dongen, Sales Manager van Trustpilot Benelux
• 16u40 – 17u20: CEO debat met o.a. Kris De Ryck, CEO van Itsme
• 17u20 – 18u: Networking

Over BeCommerce
BeCommerce is de Belgische VZW die door het verstrekken van een formeel vertrouwenskeurmerk aan webshops bijdraagt tot het consumentenvertrouwen in de e-commerce. Dankzij de certificatie, de security scans, de consumentenratings en beoordelingen van e-commercewebsites bouwt BeCommerce mee aan de groei van de sector.
BeCommerce brengt deze doelstellingen eveneens in de praktijk via bewustmakings-, informatie-, kennis- en promotiecampagnes en het ontwikkelen van de BeCommerce-gedragscode. Zij telt onder haar leden en partners voornamelijk webwinkels en bedrijven die actief zijn in de e-commerce sector en de verkoop op afstand.

Sofie Geeroms
Managing Director BeCommerce