Jan Vereecke volgt Patricia Ceysens op als voorzitter BeCommerce

Brussel, 14 december 2018 - BeCommerce stelt Jan Vereecke voor als nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur. Vereecke werd vandaag door de voltallige Raad van Bestuur  voorgedragen om vanaf januari 2019 de voorzittersfakkel over te nemen van Patricia Ceysens, die de functie sinds 2012 uitoefende. Ceysens heeft als eerste voorzitter van BeCommerce de vereniging doorheen een belangrijke groeifase geloodst. Het voorbije decennium is de vereniging erin geslaagd om een Raad van Bestuur te engageren die gedragen wordt door ervaren professionals die de sector kennen én vertegenwoordigen.

Belgen spenderen steeds meer online: eerste drie kwartalen van 2018 reeds goed voor een totaal van 7,89 miljard euro

Brussel, 14 december 2018 - Belgen spenderen steeds meer online, dat blijkt uit de BeCommerce Market Monitor, een grootschalig onderzoek dat in opdracht van BeCommerce en met de steun van PostNL, Google en Worldline wordt uitgevoerd door GfK. Dit jaar werd reeds 7,89 miljard euro online gespendeerd, een stijging van 7 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2017.

Sinterklaas koopt speelgoed steeds vaker online

Brussel, 8 november 2018 - Over een kleine maand brengt de Sint traditioneel opnieuw cadeautjes. Onderzoek van BeCommerce, de Belgische vereniging van webshops, toont aan dat hij daarvoor steeds vaker online gaat shoppen. BeCommerce merkt niet enkel een forse stijging in het aantal kopers dat zijn of haar speelgoed online koopt, ook het gemiddelde uitgegeven bedrag is enorm toegenomen. Zo gaf het doorsnee Belgisch gezin vorig jaar gemiddeld € 113 euro uit aan speelgoed. In de eerste helft van 2018 gaf de Belg zelfs 58% meer uit aan speelgoed dan dezelfde periode vorig jaar. „De Belg vindt steeds vaker zijn weg naar de webshop. Speelgoed is één van de productcategorieën die over de jaren heen enorm populair is geworden. Traditioneel doen de laatste drie maanden van het jaar het op vlak van speelgoed nog beter dan gemiddeld. We verwachten dat 1 op 4 Belgische gezinnen zijn Sinterklaasspeelgoed dit jaar online zal aankopen“, verduidelijkt Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce.

Nieuw record in Belgische e-commerce: eerste helft van 2018 reeds goed voor 5,29 miljard euro aan online uitgaven

Steeds meer Belgen vinden hun weg naar de webwinkel. Dat blijkt uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een grootschalig onderzoek dat in opdracht van BeCommerce en met de steun van PostNL, Google en Worldline wordt uitgevoerd door GfK.

Solden: Belg koopt steeds meer kleding online

Morgen gaan de jaarlijkse zomersolden weer van start. Onderzoek van BeCommerce, de Belgische VZW van webshops, toont aan dat het marktaandeel van online winkelen blijft toenemen. BeCommerce merkt zowel een forse stijging in de online uitgaven als een toename in het aantal online kopers.