9 op de 10 Belgen hebben een positieve ervaring met online shoppen

Brussel, 16 december 2016 - Maar liefst 90% van de Belgen heeft positieve ervaringen met online shoppen. Dat blijkt uit het “Trust-onderzoek” van BeCommerce, de Belgische vereniging van de online handelaars. Het Trust-onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Drobots, peilt naar het vertrouwen dat de consument heeft in de online handel en naar het vertrouwen in het label dat BeCommerce na een strenge audit aan haar leden toekent. De resultaten van de studie tonen aan dat dit vertrouwen sterk is gegroeid met maar liefst 12%.

20,9 miljoen online aankopen in het derde kwartaal van 2016 - 64% van alle diensten worden online gekocht

Ook in het derde kwartaal blijft e-commerce verder groeien. De BeCommerce Market Monitor geeft een stijging weer van 9% in de online uitgaven van diensten en producten in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Brussel, 6 december 2016 – Belgen vonden ook in dit derde kwartaal weer massaal hun weg naar het online winkelen. Er werd in deze periode 2,2 miljard euro online gespendeerd, een toename van 9%. Opvallend, maar niet verrassend, is dat in deze vakantieperiode vooral de dienstencategorieën ‘vliegtuigtickets en accommodatie (niet in pakket)’, ‘pakketreizen’ en ‘tickets voor attracties en events’, in trek zijn en frequent online aangekocht worden. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.

De Belgische webshops samen verwachten 27 bestellingen per seconde tijdens Black Friday

Brussel, 25 november 2016 – Vandaag opent de online eindejaarsverkoop met Black Friday. Volgens een studie van BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars, zouden de consumenten naar schatting 27 bestellingen per seconde plaatsen tijdens Black Friday.

Jaaromzet Top 100 webshops (B2C) in Belgiƫ stijgt met 42%

Brussel, 18 november 2016 - Uit de nieuwste cijfers van de BeShopping100 blijkt dat de omzet van de Top 100 webshops in deze ranking steeg van 2,6 miljard naar 3,7 miljard euro, dit is een stijging van maar liefst 42%. De groten worden groter, maar de kleineren surfen mee op de vloedgolf.

Groen licht voor nachtarbeid in e-commerce bedrijven zou 5.000 nieuwe banen kunnen creƫren in de komende drie jaar

Brussel, 15 oktober 2016 – BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars, verheugt zich dat de regering het initiatief neemt om de wetgeving rond nachtwerk (d.w.z. van 20u. tot 6u. in de ochtend) te versoepelen, waardoor bedrijven zonder voorwaarden ’s nachts mensen tewerk zouden kunnen stellen. Dankzij deze aanzet van de regering zullen in de komende drie jaren 5.000 nieuwe banen gecreëerd kunnen worden in de e-commerce sector. Het zou ook toelaten dat Belgische bedrijven, actief in de e-commerce, beter kunnen concurreren met buitenlandse spelers.