Online shopping zit in de lift: 10 procent meer gespendeerd online

Brussel, 14 september 2016 – Online shopping blijft groeien! Belgen gaven in de periode april tot juni maar liefst 2,2 miljard euro uit online. De grootste groeier dit kwartaal was voeding, een categorie waarvan het online aandeel met 175 procent gestegen is tegenover het tweede kwartaal van 2015. De online bestedingen in deze categorie zijn met 65 miljoen euro in Q2 2016 misschien nog vrij beperkt, maar er was wel een groei van 41 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.

Belgische e-commerce breekt records: bijna 2,3 miljard euro uitgegeven tijdens het eerste kwartaal van 2016

Brussel, 8 juni 2016 – We starten het jaar met alweer een nieuw record voor het online shoppen: de Belgische consument spendeert 2,3 miljard euro online gedurende het eerste kwartaal van 2016. Dat is een stijging van maar liefst 9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral de categorieën Toys, Consumer Electronics en Media & Entertainment kunnen een mooie groei voorleggen in aantal online aankopen in vergelijking met het eerste kwartaal van 2015. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.

De beste webshops van België bekroond tijdens de BeCommerce Awards

Brussel, 20 mei 2016 – Gisteren vond de 11e uitreiking van de BeCommerce Awards plaats in het bijzijn van meer dan 300 professionals uit de sector. Deze awards worden toegekend door de Belgische vereniging van online handelaars aan de beste webshops van België. Van de 135 webwinkels die zich dit jaar ingeschreven hebben, werd Vente-Exclusive.com op het einde van de avond verkozen tot de grote favoriet en ging de webshop naar huis met de prestigieuze BeCommerce Overall Award. De beste Belgische online winkel van 2016 krijgt dan ook de kans om BeCommerce te vertegenwoordigen tijdens de Europese E-Commerce Awards, die tussen 30 mei en 1 juni worden uitgereikt in Barcelona.

EcommerceWiki: hét kennisplatform voor e-commerce

Er zijn heel veel nieuwssites en blogs over e-commerce, maar concrete stappenplannen, templates en best practices zijn vaak alleen in snel verouderde boeken te vinden. Om te antwoorden op de groeiende vraag naar praktische informatie lanceerde de Ecommerce Foundation het kennisplatform ‘EcommerceWiki’, dat wordt uitgevoerd in samenwerking met Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie van BeCommerce.

BeCommerce vakjury maakt genomineerden bekend voor de BeCommerce Awards 2016

135 webwinkels meldden zich aan voor de elfde editie van de BeCommerce Awards. De kwaliteit van de cases t.o.v. voorgaande jaren is significant gestegen. De vakjury kwam de afgelopen twee dagen samen om de cases voor de vakjuryprijzen te beoordelen en maakte vandaag de genomineerden bekend. De publieksawards zullen door de klanten van de webshops gekozen tussen 25 april en 13 mei. De BeCommerce Awards uitreiking vindt plaats op 19 mei  in het Koloniënpaleis van Tervuren.