EcommerceWiki: hét kennisplatform voor e-commerce

Er zijn heel veel nieuwssites en blogs over e-commerce, maar concrete stappenplannen, templates en best practices zijn vaak alleen in snel verouderde boeken te vinden. Om te antwoorden op de groeiende vraag naar praktische informatie lanceerde de Ecommerce Foundation het kennisplatform ‘EcommerceWiki’, dat wordt uitgevoerd in samenwerking met Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie van BeCommerce.

BeCommerce vakjury maakt genomineerden bekend voor de BeCommerce Awards 2016

135 webwinkels meldden zich aan voor de elfde editie van de BeCommerce Awards. De kwaliteit van de cases t.o.v. voorgaande jaren is significant gestegen. De vakjury kwam de afgelopen twee dagen samen om de cases voor de vakjuryprijzen te beoordelen en maakte vandaag de genomineerden bekend. De publieksawards zullen door de klanten van de webshops gekozen tussen 25 april en 13 mei. De BeCommerce Awards uitreiking vindt plaats op 19 mei  in het Koloniënpaleis van Tervuren.

Ecommerce Europe presents solutions to boost online consumer trust

Lacking consumer trust in online transactions obstructs the growth of the European e-commerce market. Ecommerce Europe takes up in role in stimulating trust in the market by committing its members to a widely available non-profit European Trustmark for online commerce transactions, but the association calls upon European law makers for a more balanced approach in consumer- and contractual policies as well.

Belg koopt voor meer dan 8,2 miljard euro online in 2015

2015 was een recordjaar voor e-commerce in België en werd dan ook met een recordomzet van 8,2 miljard euro afgesloten. In het vierde kwartaal lagen de online bestedingen 8% hoger dan in het derde kwartaal. Een aantal categorieën zoals speelgoed, maar ook Consumer Electronics, Media & Entertainment en Health & Beauty scoorden dit kwartaal uitzonderlijk goed. Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.

EU policy makers should endorse online merchants’ right to economic and contractual freedom in the ‘geo-blocking’ debate

In light of the current discussions on ‘geo-blocking’, Ecommerce Europe wants to draw the attention of European legislators to the importance of recognizing online merchants’ fundamental rights to economic and contractual freedom and freedom of entrepreneurial activity based on reasonable grounds. This also means that an individual company may decide not to sell or deliver to a consumer in another Member State or apply a different price for the same product sold online.