Research & Data

Research & Data

Als Belgische belangenorganisatie en expertisecentrum voor e-commerce maakt Research & Data (BCR&D) een fundamenteel onderdeel uit van onze dienstverlening. Hiermee houden wij onze Gemeenschap op de hoogte van de meest recente trends en ontwikkelingen in het e-commerce landschap. Deze diensten worden exclusief aangeboden aan onze leden en partners. Heb je nog geen inloggegevens? Word dan snel lid of partner en profiteer meteen van al onze voordelen!

Onze R&D-services:

BeCommerce Newsletter

Via onze newsletter (BCNL) ontvang je op wekelijkse basis het meest essentiële nieuws uit de sector. Wij informeren je onder andere over de tendensen in de online handel, de digitale wereld alsook over relevante ontwikkelingen op politiek en beleidsniveau. 

BeCommerce Market Plazza

Iedere maand bundelen wij voor jou de meest interessante, innoverende en belangrijke (inter)nationale e-commerce rapporten in onze Market Plazza (BCMP). Diverse onderwerpen worden behandeld waardoor de Market Plazza een dieptebeeld biedt van het sectoronderzoek.

BeCommerce Market Monitor

De BeCommerce Market Monitor (BCMM) is hét benchmarkonderzoek naar online consumentenbestedingen in België en wordt ieder kwartaal uitgevoerd. Via de Market Monitor bieden wij je periodieke informatie over de totale online aankopen, specifieke segmenten voor online consumentenbestedingen en informatie over de Belgische online koper.

BeCommerce Shopping100

Met de BeCommerce Shopping100 (BCS100) bieden wij je een jaarlijkse analyse van de Top 100 webshops in België. De hoofdvraag die we beantwoorden is: 'Waar kopen Belgische shoppers online?’ Hiertoe voeren we een analyse uit van de totale Belgische B2C retail uitgezonderd reizen, financiën en verzekeringen. De Shopping100 wordt exclusief aangeboden aan onze leden en partners en is tegen betaling raadpleegbaar door niet-leden en niet-partners.

BeCommerce Surveys

Via onze surveys kan jij rechtstreeks bijdragen aan het verzamelen van relevante data over het e-commerce landschap en ben je meteen ook op de hoogte van de trending topics van het moment.

ShoppingTomorrow Tech Trip

Jaarlijks organiseren onze Nederlandse collega's Thuiswinkel.org en Ecommerce Foundation de ShoppingTomorrow Tech Trip. Het doel van de jaarlijkse studiereis is om de laatste nieuwe trends en innovaties op het gebied van (e-)commerce te leren kennen en vooruitstrevende omnichannel shopping experiences te ervaren. Ieder jaar worden er een aantal plaatsen voorbehouden uitsluitend voor BeCommerce leden.