Hoe de organisatie van fysieke gebeurtenissen heroverwegen?

Nikki Garvey is verantwoordelijk voor YouTube-aankondigingen, ervaringen en evenementen bij Google. Ze legt uit hoe de Google eventmarketingteams hun strategie heroverwegen in deze uitzonderlijke context van een wereldwijde pandemie.

 


Terwijl bijna alle evenementen (professioneel of niet) nu worden geannuleerd of uitgesteld, vragen onze klanten en partners zich steeds meer af hoe ze evenementen op afstand kunnen organiseren. Als onderdeel van het Google-marketingteam stellen we ons deze vraag om onze benadering van klantbijeenkomsten, conferenties en belangrijke sectorale evenementen te definiëren.

Overal moeten eventmarketingteams alles heroverwegen. Je zou kunnen denken dat "digitale evenementen" een eenvoudige en pasklare oplossing zijn voor de situatie die we momenteel delen, maar het is niet altijd het juiste antwoord.

Hier zijn drie punten waarmee onze teams rekening houden bij het heroverwegen van de organisatie van eventmarketing.

Alleen omdat je een digitaal evenement kunt hosten, wil nog niet zeggen dat het moet.

1. Niet alle evenementen verdienen het om online te worden omgezet

Ook al is het nu steeds makkelijker om online een evenement te organiseren , toch is dat niet altijd passend. In feite hangt alles af van de oorspronkelijke doelstellingen van het evenement. Als het evenement bedoeld was om nieuwe inhoud te presenteren of aankondigingen te doen, kan livestreaming of video on demand een goed idee zijn. Hiervoor is het nuttig om te bepalen hoe deze inhoud wordt gebruikt en om ervoor te zorgen dat de duur en het formaat ervan worden aangepast aan de doelgroep. Als het doel van het evenement was om professionele relaties te ontwikkelen, is het onwaarschijnlijk dat een online evenement even effectief is. In sommige gevallen zult u merken dat een andere aanpak beter bij uw behoeften past.

2. Overbelasting van de livestream, een risico om te anticiperen tijdens digitale evenementen

Onlangs hebben we gezien dat livestreaming steeds meer wordt gebruikt bij Google, en ik weet zeker dat dit ook bij veel bedrijven het geval is. Live streaming heeft terecht een plaats ingenomen tussen de methoden om het publiek van een fysiek evenement uit te breiden. Het feit dat u besluit een digitaal evenement te organiseren, betekent echter niet dat het live moet plaatsvinden, vooral omdat steeds meer van ons vanuit huis werken, vaak omringd door onze dierbaren.

Het is daarom belangrijk ervoor te zorgen dat uw online evenement het verdient om live te worden uitgezonden. Als bezoekers op dit moment een goede reden hebben om verbinding te maken (bijvoorbeeld voor een belangrijke productaankondiging of verwachte informatie die iedereen tegelijkertijd zou moeten kunnen krijgen), is livestreaming waarschijnlijk het antwoord. adopteren. Het kan echter een goed alternatief zijn om op verzoek meer toegankelijke video's te maken, omdat gebruikers deze wanneer ze maar willen kunnen bekijken.

Houd er ook rekening mee dat de registratievoorwaarden verschillen. Normaal gesproken worden live-uitzendingen over het algemeen opgenomen voor een fysiek publiek en presenteren sprekers hun inhoud aan een volledige ruimte. Onderschat de energie die het publiek brengt tijdens een live uitzending niet. Zelfs de talkshows op de tweede avond brengen het publiek naar de studio om de luidsprekers te versterken. Deze opnames worden momenteel echter zonder publiek gemaakt.

Maak een balans op van de inhoud die u tijdens het evenement wilde overbrengen en bedenk vervolgens hoe u deze tot leven kunt brengen via andere kanalen en formaten.

3. Er zijn andere oplossingen voor inhoudslevering

Het feit dat een evenement is voorbereid, betekent niet dat het een online evenement moet worden. De productie-elementen van een goed georganiseerd evenement (bijvoorbeeld licht, geluid en podium) kunnen namelijk ingewikkeld of zelfs onmogelijk virtueel in te richten zijn.

We raden u aan om een inventaris op te maken van de inhoud die u tijdens het evenement wilde verzenden en, in sommige gevallen, andere kanalen en formaten te overwegen. Uw merkkanalen mogen niet over het hoofd worden gezien: uw website, uw e-mailmarketingmateriaal, uw blogs en uw sociale netwerken. Zo is een van onze teams momenteel van plan om de inhoud die gepland is om op het podium te worden uitgezonden, om te zetten in geanimeerde video's die het op grote schaal kan uitzenden via onze eigen omroepkanalen.

Deze periode zal ons zeker iets leren over de effectiviteit van telewerken, en als de pandemie eenmaal voorbij is, zullen we ongetwijfeld onze zakenreizen per vliegtuig of trein verminderen. En des te beter. Ik ben er echter van overtuigd dat fysieke gebeurtenissen eindelijk hun plaats zullen gaan innemen in onze agenda's, ook al zullen ze in een iets andere context plaatsvinden. Ik ben pas recentelijk aan het telewerken geweest (vergeleken met mijn collega's in de regio Azië-Pacific), maar ik heb het gevoel dat fysieke gebeurtenissen belangrijker dan ooit zullen zijn wanneer iedereen weer vrij kan bewegen.

Professionele evenementen maken het delen van ervaringen mogelijk en herinneren ons eraan dat we als mensen onze persoonlijkheden, onze talenten moeten confronteren om elke dag activiteiten te ontwikkelen. En ik kan niet wachten om te zien hoe we ze zullen heroverwegen en aanpassen na deze ongekende periode.

Als u besluit een digitaal evenement te organiseren , zou deze gids voor het organiseren van online evenementen op YouTube nuttig voor u moeten zijn.


Bron: Think with Google France

Dinsdag 07/04/2020