Afhaalpunten worden: een extra bron van inkomsten

Volgens de BeCommerce Market Monitor, een studie uitgevoerd door GfK op verzoek van BeCommerce (een non-profit organisatie die Belgische e-commerce bedrijven samenbrengt), heeft de Belgische consument in de eerste drie kwartalen van 2019 8,38 miljard euro uitgegeven, een groei van 6%. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

De hele Belgische bevolking besteedt al vijf jaar op rij meer online. Dat blijkt uit een studie van de BeCommerce Market Monitor. De groei van e-commerce heeft zeker een impact op het milieu, maar het vermindert de CO2-uitstoot in vergelijking met de verkoop via fysieke winkels. Steeds meer klanten halen hun bestellingen op bij inzamelpunten, wat volgens bpost nog beter is voor het milieu. Dit opent nieuwe perspectieven voor de boekhandelaar: een inzamelpunt kan een interessante strategie zijn, die leidt tot meer klanten en hogere opbrengsten.

GROEI VAN E-COMMERCE

Volgens de BeCommerce Market Monitor, een studie uitgevoerd door GfK op verzoek van BeCommerce (een non-profit organisatie die Belgische e-commerce bedrijven samenbrengt), heeft de Belgische consument in de eerste drie kwartalen van 2019 8,38 miljard euro uitgegeven, een groei van 6%. Hierdoor is het bedrag voor het vijfde achtereenvolgende jaar gestegen. De onlineverkoop in ons land blijft dus toenemen, wat ons op een belangrijk punt brengt.

Lees hier over de veranderingen dat deze stijging teweeg brengt in onze samenleving. 

Dinsdag 5 mei 2020