NLW202(NL) | BeCommerce

De Belgen verkozen in 2020 het online kanaal, ook tijdens de lockdown.
Volgens Sofie Geeroms, hoofd van de vereniging van bedrijven die actief zijn op het gebied van e-commerce in België, is de belangstelling voor online winkelen in 2020 toegenomen sinds de opsluiting en volgens een analyse die in de marktmonitor van dit jaar is gepubliceerd. 

Odoo + afbeelding en tekst

Volgens Sofie Geeroms, hoofd van de vereniging van bedrijven die actief zijn op het gebied van e-commerce in België, is de belangstelling voor online winkelen in 2020 toegenomen sinds de opsluiting en volgens een analyse die in de marktmonitor van dit jaar is gepubliceerd. Dit was met name relevant voor consumenten in de sectoren IT, accessoires, kleding, schoeisel en persoonlijk welzijn. Met andere woorden, consumenten besteden 25% van hun aankopen aan diensten. De keuze om online te kopen wordt een natuurlijke praktijk en een evidentie in deze moeilijke tijden. De reis- en evenementensector zijn de grote verliezers in 2020. Dankzij de opsluiting zijn de veranderingen in het consumentengedrag unaniem. De onlineverkoop staat bij de consument voorop als het gaat om kopen.

In deze analyse wordt dus bepaald dat de verkoop van producten zijn record overtreft als het gaat om opsluiting. De gemiddelde beugel per aankoop is ongeveer 61,10 euro met een stijging van 8%. Dus 2,2 miljard werd online uitgegeven.


Bron 

07/01/2021