Een online shop biedt klant en producent comfort
Een online shop biedt klant en producent comfort
Online
shoppen is handig en eenvoudig, de laatste jaren wordt online shopping
steeds populairder. Uit de BeCommerce Market Monitor bleek dat 2019 een
topjaar was, met een totale online uitgave van 11,46 miljard euro, wat
0,9 miljard euro meer is in vergelijking met 2018.
Test Aankoop waarschuwt voor de dropshipper: “Terugsturenkost meer dan product zelf”
Dropshipping komt alsmaar meer voor. Lokale verkopers hebben de producten niet zelf in stock en sturen de bestelling door naar een groothandelaar, vaak in China of in het buitenland. De consument koopt dus producten aan in China via een tussenpersoon.
'We moeten weten waar en wanneer klanten willen kopen'
Door de coronacrisis kent de warenhuisketen Ahold Delhaize een enorme groei en wilt dankzij overnames nog groter worden. ‘Schaalgrootte is in onze business belangrijker dan ooit’, zegt CEO Frans Muller.
De kleine winkel, de markt en de grote slechte Amazon...
Kleine bedrijven die getroffen zijn door de coronacrisis wijzen Amazon an als de grote slechterik. Hoewel Amazon inderdaad een dominantie heeft in vele segmenten van de verkoop op afstand, heeft het nog lang niet het monopolie op de massa detailhandel.
De balans van Black Friday 2020 in België
Zwarte Vrijdag 2020 behaalde 126 miljoen euro in België, dit is een daling van 8% ten opzichte van 2019. Ondanks deze daling is de omzet nog steeds meer dan twee keer zo hoog als in een normale week in België (+105,7%).
Red je Pakketje haalt € 12,5 miljoen op voor bouw grootste elektrische bezorgnetwerk van Nederland
Red je Pakketje kondigt aan dat het bedrijf een innovatieve financiering van € 12,5 miljoen heeft opgehaald. Met dit bedrag kan het bedrijf een volledig CO2-vrij bezorgnetwerk mogelijk maken in Nederland.
Bol.com zet dagdeals en reclame tijdelijk stop
Bol.com heeft besloten om al zijn reclame en dagdeals tijdelijk te schrappen in België en Nederland. Dit is een reactie op de harde lockdown in Nederland. Het bedrijf wil op deze manier de druk op de logistieke processen verminderen.
Ministerraad legt nieuwe btw-regels vast voor e-commerce
De ministerraad heeft vrijdag een wetsontwerp goedgekeurd dat de btw-regels voor de e-commerce wijzigt. Vanaf 1 juli 2021 zal de Europese richtlijn de belastingheffing van alle online verkopen aan consumenten binnen de EU systematisch organiseren.
Duits e-commerce groeit komende jaren met 50%
De online omzet zal in Duitsland tot 2025 met zeker 50% tot 75% groeien. Dit is een berekening die kennisinstituut IFH Köln in een rapport voorlegt.
Mastercard laat gebruikers betaalpas opslaan bij webwinkels voor snel afrekenen
Vanaf 2021 kunnen klanten gebruik maken van een digitale betaalpas bij webwinkels. Door hun Maestro-betaalpas eenmalig op te slaan bij een winkel kunnen ze in de toekomst eenvoudiger betalingen afronden.