NLW213(NL) | BeCommerce

Elektroketen pakt nieuwe primeur: live e-commerce

Elektroketen Mediamarkt start met een nieuw proefproject: live e-commerce.

Odoo + afbeelding en tekst

Elektroketen Mediamarkt start met een nieuw proefproject: live e-commerce. Gedurende 4 weken zullen via de televisie productgroepen live worden gepromoot of verkocht op de website van Mediamarkt.

Tijdens een live uitzending stellen de presentatoren verschillende producten voor terwijl kijkers via een chatbox vragen kunnen stellen. Het voorgestelde product verschijnt dan op het scherm zodat de kijker met een klik het product in zijn of haar winkelwagen kan leggen.

In China wordt deze nieuwe manier van verkopen al een tijdje gebruikt. In België is dit een nieuw concept. Momenteel is live e-commerce nog een proefproject van Mediamarkt. De komende weken zullen fotografie, games, accessoires, wellness en wellcare nog aan bod komen. Nadien zal Mediamarkt het project evalueren om te zien of ze met het concept al dan niet verder kunnen gaan.

Dit is niet het eerste nieuw concept van Mediamarkt. De concepten van Black Friday en Singles Day zijn ook door de elektroketen geïntroduceerd in België.



Bron

23/10/2020