NLW213(NL) | BeCommerce

Pakjesbezorger DPD maakt coronasprong


De Franse pakjesbezorger DPD investeert de volgende twee jaar 60 miljoen euro in nieuwe depots en een volledig geautomatiseerd sorteercentrum. Dat moet 500 extra jobs opleveren.

Odoo + afbeelding en tekst

 

De Franse pakjesbezorger DPD investeert de volgende twee jaar 60 miljoen euro in nieuwe depots en een volledig geautomatiseerd sorteercentrum. Dat moet 500 extra jobs opleveren.

DPD, een onderdeel van de Franse posterijen, zag zijn volumes tijdens de lockdownperiode met 50 procent stijgen, vooral in de zogenaamde BtoC-markt, levering van bedrijven aan particulieren. Die nam met 80 procent toe. Vanaf juni en juli ging het iets minder hard. 'Maar ook nu zitten we nog 30 procent hoger dan in dezelfde periode', zegt directeur marketing en sales van DPD Belux Frank Jahn'. ‘En onze grote klanten geven aan dat e-commerce een blijver wordt en de Belgische consument de e-commerce sprong heeft gemaakt.'

Of het niet vreest voor een prijzenoorlog? Jahn: 'Het aanbod zal de capaciteit overstijgen. We denken dat er in het najaar een tsunami van pakjes op ons afkomt. Er zal genoeg zijn voor iedereen. Daarom willen we in september en oktober klaar zijn met onze extra depots.'


Bron

31/07/2020