Belg geeft een derde minder uit tijdens de lockdown. En u?

Uit onderzoek van ING blijkt dat Belgen tijdens de eerste zes weken van de lockdown een derde minder hebben uitgeven dan tijdens dezelfde periode in 2019. ING analyseerde meer dan 98 miljoen elektronische betalingen van hun klanten.

Odoo + afbeelding en tekst

 

Uit onderzoek van ING blijkt dat Belgen tijdens de eerste zes weken van de lockdown een derde minder hebben uitgeven dan tijdens dezelfde periode in 2019. ING analyseerde meer dan 98 miljoen elektronische betalingen van hun klanten.

Belgen gaven voornamelijk minder uit aan vakantie (-69%), kinderactiviteiten (-68%), kledij en beauty (-61%) en vervoer (-52%).  Weinig verrassend gezien de lockdown en de sluiting van winkels, bars, restaurants en andere ontspanningsplekken. 

Belgische consumenten gaven daarentegen wel meer uit in supermarkten en bij niet-gespecialiseerde onlineleveranciers (+24). 

Als ook de kredietkaartbetalingen worden meergerekend, spendeerden de Belgen liefst 85% meer bij de grotere e-commerce-bedrijven dan een jaar geleden en waren er 66% meer transacties.

Bron 

Vrijdag 22/05/2020