NLW214(NL) | BeCommerce

De kleine winkel, de markt en de grote slechte Amazon...

Kleine bedrijven die getroffen zijn door de coronacrisis wijzen Amazon an als de grote slechterik.


Odoo + afbeelding en tekst

Kleine bedrijven die getroffen zijn door de coronacrisis wijzen Amazon an als de grote slechterik. Hoewel Amazon inderdaad een dominantie heeft in vele segmenten van de verkoop op afstand, heeft het nog lang niet het monopolie op de massa detailhandel. Op de Franse markt realiseerde E.Leclerc vorig jaar een omzet van 48 miljard euro, Carrefour 38 miljard, ver boven de 5,7 miljard van Amazon.

Daarnaast is het ook de realiteit dat amper 25% van de KMO’s en VSE’s in België de digitale stap gezet heeft in vergelijking met 75% in Duitsland.

Één van de lessen die getrokken kunnen worden getrokken  uit de afgelopen vijftien jaar van digitalisering van de economie. Denk verder dan e-commerce, klanten behouden en informeren is even belangrijk. Hierbij kunnen bedrijven e-mailadressen verzamelen om af en toe nieuwsbrieven op te sturen. Het verbeteren van klantervaring moet een prioriteit worden.

De weg naar digitalisering is lang. Het is nog niet te laat om er mee te beginnen, maar voor veel bedrijven is het dringend noodzakelijk om te beginnen.


 


Bron

18/12/2020