NLW223(NL) | BeCommerce

 Bol.com schrapt 7 miljoen verpakkingen

Tegen 2025 ambieert het onlinewarenhuis helemaal klimaatneutraal te zijn: de directe voetafdruk per pakket moet dan nul gram CO2-uitstoot zijn. 

Odoo + afbeelding en tekst

 

In 2020 wil bol.com twee keer zo veel producten versturen zonder kartonnen verzenddoos als verleden jaar, wat neerkomt op zeven miljoen dozen minder. Op die manier hoopt de onlineretailer zijn CO2-uitstoot verder terug te dringen: vandaag komt een vijfde van alle uitstoot bij het bedrijf van de verpakkingen. 

Hoe de bestellingen dan worden verzonden? Artikelen die van de fabrikant uit al in een stevige doos zitten, van strijkijzers tot luiers, krijgen enkel nog een verzendlabel opgeplakt. Op die manier is ook geen opvulmateriaal meer nodig. Waar dat nog niet het geval is, geeft Bol.com zijn vraag door aan de leveranciers.  

Tegen 2025 ambieert het onlinewarenhuis helemaal klimaatneutraal zijn: de directe voetafdruk per pakket moet dan nul gram CO2-uitstoot zijn. Enkele speerpunten daarbij zijn 100% lokale wind- en zonne-energie, duurzame en verantwoorde assortimentsopties en slimme inpakmachines.


Bron

11 Juni 2020