NLW226(NL) | BeCommerce

iTrends: e-commerce bloeit in Zuidoost- Azië

Na de bloeiende e-commerce in Zuidoost-Azië een uitgebreid verslag over de laatste ontwikkelingen in de Tiktok en Huawei verhalen. 

Odoo + afbeelding en tekst




Na de bloeiende e-commerce in Zuidoost-Azië een uitgebreid verslag over de laatste ontwikkelingen in de Tiktok en Huawei verhalen. Xiaomi werd derde smartphoneverkoper in Europa. Microsoft heeft hoge AI-verwachtingen en Baidu ontwikkelt een taaldatabank als nieuw AI-initiatief.



  • Een van de belangrijkste platformen Lazada dat in 2016 door Alibaba werd opgekocht, telt al meer dan 50 miljoen gebruikers en werkt met 30 opslagplaatsen in een twintigtal landen. 

  • In Maleisië en Thailand heeft Alibaba zijn Electronic World Trade Platform. JD.com heeft met Central Group in Thailand JD Central opgestart. 

  • Naast Oracle en Microsoft heeft nu ook Walmart interesse om Tiktok op te kopen. Het wil dit doen samen met Microsoft. Microsoft zou het technologisch aspect op zich nemen en Walmart wil Tiktok gebruiken om het jeugdig publiek aan te zetten tot e-commerce als rechtstreekse concurrentie tegen Amazon.

  • Bouygues Telecom verwijdert 3000 Huawei masten. Nadat de Franse telecom regulateur verklaarde geen nieuwe vergunningen voor Huawei masten te zullen verlenen, heeft Bouygues Telecom beslist om tegen 2028 Huawei 3000 zendmasten te zullen verwijderen. Momenteel gebruikt Bouygues Telecom geen Huawei apparatuur in Brest, Strasbourg, Toulouse, Rennes en Parijs.

  • Beijings bestuur heeft Huawei opdracht gegeven om de blockchain technologie te ontwikkelen voor de stadsdiensten. Ook 5G, AI en cloud computing zijn aan de orde om de hoofdstad slim te maken. De blockchain zal 50 hoofdstedelijke departementen aan elkaar linken. Cointelegraph.com

  • Vorig kwartaal verdubbelde de winst van Xiaomi tot 4,49 miljard yuan. De omzet steeg met 3,1% tot 53 miljard yuan. Het versturen van smartphones in Frankrijk en Spanje steeg zelfs met 69% zodat Xiaomi voor de eerste keer de derde plaats bekleedt in Europa. 

  • Microsoft gelooft dat zijn digitale AI-assistent Xiaoice in de toekomst even tegenwoordig zal zijn als de PC nu. Vorig jaar verkocht Xiaoice voor 100 miljoen yuan. Xiaoice startte als chatrobot en “spreekt” al met 660 miljoen gebruikers, maakt gedichten, liedjes en schilderijen. Xiaoice werkt als stem- geactiveerd assistent in 450 miljoen stuks derde partij slimme hardware via een partnerschap met Huawei, Xiaomi ea. De markt van AI software en toepassingen die vorig jaar 2,89 miljard $ waard was, zou tegen 2024 12,75 miljard $ waard zijn wat een jaarlijkse groei van 40% betekent. China Daily



Bron

04/09/2020