NLW25(1)NL | BeCommerce

Volgens het onderzoeksbureau Retail Sonar heeft de Covid-19-crisis tot diepgaande en blijvende veranderingen in consumentengedrag geleid. Het sleutelwoord: gemak.

Odoo + afbeelding en tekst

Volgens onderzoeksbureau Retail Sonar heeft deze crisis geleid tot een plotselinge verandering in het koopgedrag van consumenten in het algemeen. Dit is versterkt door de crisis die we hebben meegemaakt en die we nu nog steeds meemaken.

Als er één woord te onthouden valt over deze gezondheidsramp, dan is het wel het gemak. Inderdaad, de koper is vooral op zoek naar gemak en gemak bij het online winkelen. Na het verlaten van de stedelijke winkelcentra maakt de explosieve groei van de online verkoop zijn intrede. Deze crisis komt ten goede aan de grote e-commerce-giganten zoals bol.com, Amazon en Coolblue voor België.

Als gevolg daarvan raken steeds meer mensen op de lange termijn gehecht aan de lokale handel. De duurzame economie is een kwaad voor een goed.

Wat België betreft, is de verkoop van niet-voedingsproducten verdubbeld ten opzichte van de cijfers. Voor levensmiddelen is de capaciteit van de voedingsindustrie verdubbeld.

7 van de 10 kopers zijn begonnen met het online kopen dankzij ook click and collect.

De online voordelen zijn talrijk en laten ruimte voor het plezier om te besteden zonder zich zorgen te maken over externe factoren zoals wachtrijen, de noodzaak om een parkeerplaats te vinden om uw auto te parkeren...

 

 

Bron  

11/01/2021