NLW303 | BeCommerce

Ook PostNL worstelt met pakjesdrukte
 


PostNL haalt 5 procent van de pakjes die webwinkels klaarleggen niet meer op. Dit komt door de enorme drukte van de feestdagen en de groei van online aankopen.

Odoo + afbeelding en tekst
PostNL haalt 5 procent van de pakjes die webwinkels klaarleggen niet meer op. Dit komt door de enorme drukte van de feestdagen en de groei van online aankopen. 'De webwinkels beslissen zelf welke pakjes prioriteit krijgen en we dus het eerst meenemen', zegt woordvoerster Lies Florentie.

Dit jaar is het drukker dan normaal, zegt Florentine. ‘Deze periode is altijd de drukste van het jaar, maar in andere jaren heb je enkele piekdagen terwijl het dit jaar elke dag een piekdag is. We bezorgen meer dan 1,5 miljoen pakjes per dag.'

Zodra een pakje in het PostNL-netwerk is aangekomen, belooft het bedrijf dat het pakje de volgende dag geleverd wordt. Een minderheid van de klanten moet wat langer wachten, in totaal gaat het om zo’n 5 procent in de hele Benelux.

De enorme drukte legt ook veel druk op de medewerkers, daarom probeert PostNL de medewerkers te soigneren met frieten en pannekoeken na de shift.




Bron

11/12/2020