Raad van bestuur

In 2005 was BeCommerce een afdeling van de huidige BAM (NL/FR) en groepeerde de vereniging bedrijven die actief waren in verkoop op afstand.

De koepelorganisatie voor webshops die actief zijn in het Belgische e-commercelandschap kwam tot stand in 2008. Vanaf dat jaar is BeCommerce vzw begonnen met haar eigen vertrouwenskeurmerk, het BeCommerce Keurmerk.

Ondertussen is de vzw gegroeid tot een groot platform voor digitale handel dat deel uitmaakt van de Europese organisatie voor digitale handel, Ecommerce Europe, en een hele reeks diensten aanbiedt aan en voor haar leden en partners. 

In een notendop is BeCommerce dé Belgische vzw die de aanwezigheid, het overleg en de vertegenwoordiging van de digitale sector op zich neemt.

De raad van bestuur van BeCommerce is zorgvuldig uitgekozen door de deelnemers aan de algemene ledenvergadering. Directieleden van bedrijven die lid zijn van BeCommerce komen in aanmerking om bestuurslid te worden. 

Van 2011 tot 2018 was Patricia Ceysens voorzitter van BeCommerce. Sinds 2019 heeft Jan Vereecke, als langstzittend lid van de raad van bestuur, de fakkel overgenomen.  


Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Jan Vereecke

Voorzitter van de Raad van Bestuur & Penningmeester van BeCommerce - Managing Partner bij Antwerps Sportpaleis & Tele Ticket Service

Professionele ervaring

Sinds 1985: medeoprichter en co-producer van Night of the Proms
Sinds 1986: Managing Partner van Tele Ticket Service
Sinds 1997: Managing Partner van Antwerps Sportpaleis

Jan Vereecke richtte in 1986 Tele Ticket Service op , samen met Jan Van Esbroeck en Stefan Esselens. Tele Ticket Service transformeerde de Belgische ticketing markt van brick-and-mortar (voornamelijk platenzaken) naar call-center diensten, en logischerwijs naar een online bedrijf toen het internet opkwam.

Hij is tevens voorzitter bij de Raad van Bestuur bij BeCommerce & Managing Partner bij het Antwerps Sportpaleis.

Sleutels tot succes

Denk op lange termijn, en heb geduld
Spreek en grijp in als het nodig is
Zie kansen als ze zich voordoen

Professionele doelstellingen

De diverse ondernemingen waarbij ik betrokken ben zodanig leiden dat de werknemers er wel bij varen en hun groeikansen garanderen.

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Simon-Pierre Gilliot


Professionele ervaring

Sinds 2017: Voorzitter FEBAB Federatie van Belgische Babygroothandelaren
Sinds 2000: Eigenaar NOUKIES Group / Noukie's / Noukie's Pictures / Archimède Beachwear
1997-2000: CEO IMPEX Group Europa
1995-1997: CEO IMPEX Benelux
1993-1995: Marketing & Sales Director BASF Magnetics Benelux

Sleutels tot succes

Je moet vandaag beter zijn dan je gisteren was. En morgen moet je beter zijn dan vandaag. 

Professionele doelstellingen

Zoektocht naar excellentie
Creativiteit en innovatie
Gemeenschappelijk belang in plaats van persoonlijk belang
Welzijn van kinderen en ouders

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Jonathan Hertog

Director Digital & E-commerce - Delhaize Le Lion/De Leeuw

Professionele ervaring

Jonathan Hertog leidt het Digitaal & E-commerce team bij Delhaize België. Voor deze traditionele voedingretailer is het belang van digital en online steeds meer toegenomen sinds de laatste jaren. Jonathan versterkte het team van Delhaize in 2015 met een groeistrategie (growth strategy) en een M&A (merger & acquisition) achtergrond in management consulting.

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Geert Kelchtermans

Director E-Transformation

Professionele ervaring

Na zijn Masteropleidingen in Economie en Internationale Politiek startte Geert in 2014 zijn carrière bij Belgacom als Product Manager IPTV.

Na een succesvolle lancering van Proximus TV in 2005 kreeg Geert al snel een leidende functie in het IPTV en convergentiedomein als Lead Manager TV. Met de ontwikkeling & lancering van TV Overal in 2010 was Proximus één van de eerste bedrijven om een volledige 3 schermenervaring aan te bieden voor het digitale TV aanbod (op tv, tablet en op het web).

In 2011 vervoegde Geert het marketing team van de Proximus groep en werd Head of Marketing Acquisition voor alle residentiële vaste (telefoon, internet & tv) en mobiele producten.

Door de confrontatie met digitale uitdagingen creëerde Proximus mid 2014 een nieuwe afdeling E-transformation. Geert werd hierbij benoemd als Director Digital Transformation & Studio. Het vooropgestelde doel moest het bedrijf verder digitaliseren op de verschillende touchpoints met klanten (vinden, kopen, service, onderhoud, ...) en een unieke customer experience creëren in een omnichannel omgeving.

Sleutels tot succes

"Customer first" denken
Leer snel, faal snel
 

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Erik Cuypers

Group CIO - Maxeda DIY Group


Professionele ervaring

With more than 25 years of experience as CEO, CIO, lecturer or board member, Erik Cuypers loves to inspire people and strongly believes in the human capital of organisations and the leverage of empowerment. With a strong business orientation, he is always looking at ways to improve organisations and focuses on the creation of value for shareholders, customers and employees. He demonstrated the ability to create and manage change in organisations of different industries. 

Sinds 2015: Group CDO van Maxeda DIY
2013-2015: CIO van JBC
2013: Interim Program Manager van VUB
2008-2011: CIO van Thomas Cook
2007-2008: Head Communications van ING
2002-2007: CIO van Cigna, Vanbreda International/Risk & Benefits
2001-2002: Managing Director van Cronos
1998-2001: CEO van Standaard Uitgeverij



 


Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Hélène Portegies

CEO Yuzzu

Professionele ervaring

Hélène Portegies is CEO van Touring Verzekeringen. Meer dan 20 jaar maakte ze deel uit van de AXA groep. Van haar start als actuaris evolueerde ze naar Pricing en Product Management functies. In 2009 vervoegde ze Touring Verzekeringen waar de scope van haar verantwoordelijkheden geleidelijk uitbreidde naar operationele functies, zoals Marketing, Sales, Contract Management & Claims. Voor haar benoeming als CEO in 2017 managede ze Operations & IT in de context van het re-platforming project en de transformation journey van Touring Verzekeringen.

Sleutels tot succes

Wees positief en enthousiast
Niet wachten, maar initiatief nemen en "doen"
Kansen creëren voor anderen

Professionele doelstellingen

Een klantgerichte organisatie opbouwen. Een inspirerende visie en heldere richting creëren voor mijn gehele team om naartoe te evolueren.


 

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Koen Anné

Bestuurder - LensOnline

Professionele ervaring

Sinds 2010: Eigenaar bij Walterre
Sinds 2011: aandeelhouder bij verschillende bedrijven
Sinds 2013: aandeelhouder & CEO van Lensgroup

Sleutels tot succes

Een hands-on mentaliteit en zeer algemene en brede interessegebieden hebben

 

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Baudouin Boone

Corporate Secretary - BeCommerce & Legal Counsel - Unigro

Professionele ervaring

Baudouin Boone is Corporate Secretary bij BeCommerce & Corporate Lawyer bij Unigro. Hiervoor zetelde hij ook al als lid van het Legal and Economic Committee bij Comeos en was hij ook advocaat bij Electrabel.

Baudouin behaalde een masterdiploma rechten aan de Universiteit van Namen en aan de KU Leuven. Daarnaast heeft hij de postgraduaten Tax Program (Fiscale Hogeschool) en Financieel Management (KUL) gevolgd.

Odoo - Voorbeeld 2 voor drie kolommen

Sven Degezelle

CEO Media-Saturn BeLux

Professionele ervaring

Sven Degezelle is één van de drijvende krachten achter MediaMarkt en MediaSaturn. Al meer dan 13 jaar werkt hij voor het bedrijf. In 2006 startte hij als de Store Manager voor een lokale MediaMarkt winkel in Antwerpen. In 2007 functioneerde hij als de COO van MediaSaturn Frankrijk, wat hij ongeveer 4 jaar deed. Vandaag is Degezelle CEO van MediaSaturn BeLux. Degezelle studeerde af aan de UFSIA Antwerpen (Universitaire Faculteiten Sint-Ignatius Antwerpen) aan de Toegepaste Economische Wetenschappen.